Hvordan ligger eksmanerne for vinter og sommerstart på panum

hej jeg erså heldig at jeg er kommet ind på panum, men jeg har lige et par sp?

grænsen for vinterstartere er i år november 86, vil dette betyde at støsrstedelen af de studerende derfor er yngre end november 86? og alle kvote 1 ansøgerne der kommer direkte fra gymnasiet, bliver de derfor vinteroptaget?

hvordan ligger eksamnerne for vinter og sommeroptaget? er der forskel på hvornår de 2 grupper går til eksamen. fx går den ene gruppe op inden jul og den anden efter jul, eller hvordan bliver der forskudt?

ang rustur. så stod der noget om på studmed at sommeroptagerne får 2 rusture?hvordan kan det være? er der forskel på rusturenes længde eller er det for at blive rystet sammen med vinteroptagerne?

mv johanne

ja… på vinterstart er de så yngre endnov 86 som hovedregel…

Ja… med mindre de er ældre end den pågældende periode, hvilket der ikke kan være mange der er… (nogle få kan måske være “heldige” at få lov til starte september, hvis de har ønsket det, da nogle ældre end perioden sikkert søger om vinterstart…)

Forstår ikke hvad du mener… Sommerstarterne skal til eksamen 1. semester sidst i januar. Vinterstarterne starter kun 1.februar og skal kun til eksamen i juni samtidig med at sommerstarterne går til eksamen på 2.semester. Der er ikke så meget der kan misforstås…

Dem der optages sommer får kun 1 rustur sidst i august, af en uges varighed. Vinterstarterne er med på den i august og har deres egen en weekend sidst i januar lige inden de starter…

Tillykke med optagelsen!
Søren