Hvordan man rater bøger

Hey

Det er forståeligt at alle ikke gider at anmelde skrive en bog. Men har man en mening om en bog og vil man ikke skrive noget, så kan man i stedet benytte sig af at “rate” bøgerne istedet for. På den måde fortæller du også dine medstuderende om hvordan du synes bogen er.

Først går du ind på den bog du vil “rate”.

Ved det første emne finder du noget der ligner:

Du klikker så på teksten “rating” eller på de stjerner du ser.

NB: Er der ikke tidligere givet stjerner til emnet vil du i stedet se.

Du klikke da bare på den indrammede tekst.

Hvad enten bogen allerede er rated eller ej, så kommer du til en side som denne når du trykker på teksen eller billedet med stjerner.

Du kan her vælge hvor mange stjener du vil give bogen.
Ønsker du at stemme anonymt kan du også det ved at krydse af i det tilhørende felt.

Det kan undre mig meget, at man kan rate en bog med 0 stjerner ud af fem mulige, hvis man efterfølgende ikke gider at kommentere hvorfor. En bog kan umuligt fortjene 0 stjerner uden en kommentar. Det er simpelthen for useriøst af anmelderen. :x

Ja, jeg havde set det og undrede mig også meget, men du kan jo sende en PB til vedkommende… Jeg vil ikke gå ind og slette folks stemmer uden at jeg har personens accept. Men i dette tilfælde kan der jo være sket en fejl.

Jeg vil gerne opfordre folk til fortsat at rate de bøger de har erfaringer med… det tager ingen tid og det er hjælp for andre brugere :smiley: