Hvordan synes du det er bedst at studere?

Nu har jeg selv aldrig rigtigt taget notater når jeg studerer, men nu kommer jeg så fra en matematik baggrund. Jeg synes selv at notater gør at man ikke så godt kan følge med og forstå hvad der foregår.

Nu prøver jeg lidt selv med at lave mine egne powerpoint shows, se youtube og derefter læse i bogen etc. og det virker måske okay for mig, men jeg kunne godt tænke mig at prøve nye måder.

Hvordan studerer I medicin?

  • Spaced repetition via et spaced repetition program. http://ankisrs.net/ er det bedste program, men det er ikke så intuitivt at sætte sig ind i. Der findes programmer, der er lettere at sætte sig ind i, men de er ikke nær så gode.

Læs evt. http://people.duke.edu/~ab259/pubs/LarsenButler&Roediger(2008).pdf

  • Øv ogaver - Nøglen til at klare sig godt ved en eksamen er at løse opgaver - de forbereder en på, hvordan eksamensopgaverne ser ud, men ved at regne eksamensopgaver får man også lært og repeteret stoffet.

  • Nogle gange kan det være en fordel at benytte sig af memoteknikker til hvis man skal huske en lang række ting, som ikke umiddelbart giver mening.

  • Det aller vigtigste er at repetere så meget som muligt, og her kan Anki hjælpe en.

Håber det hjalp :slight_smile:

Hej Watermelons.

Spaced repitions, det havde jeg helt glemt! Det må jeg prøve.

Hvordan gør du det selv?

Jeg prøvede det i går hvor jeg så en times youtube video om respiratory system hvor jeg så markerede alle de ord vi arbejder med (larynx, trachea, pharynx, epiglottis, etc.) med blyant og papir hvorefter jeg så skrev dem ind i Ankis.
Nu er der jo mange områder man læser, laver du så et deck for hvert område eller hvordan? (f.eks. et deck for respiratory, et deck for cells, et deck for urinary system etc.).

Læs følgende afsnit http://ankisrs.net/docs/manual.html#manydecks

Jo færre decks jo bedre - for så kommer det tilfældigt - og det er den bedste måde at blive testet på.