Hvorfor jagte et højt snit?

Hej. Jeg har læst i et år nu og indtil videre kan jeg ikke se nogen grund til at vedligeholde et højt snit i medicinstudiet.

Så vidt jeg ved ser man ikke på gennemsnitskarakter fra uni. når man ansætter en læge nogen steder? Er der nogen som kan give mig en eller flere grunde til at vedligeholde et højt snit? Jeg mangler simpelthen motivationen til det som det står nu :slight_smile:

Jeg ved godt at jeg kunne holde et højt snit oppe for at skærpe mine faglige kompetencer, men det kan man gøre uden at ens snit er højt ved at læse mere generalt om pensummet i stedet for at pirre ind på de specifikke ting som man ved at kommer til eksamen.

Tja, til dels har du ret. Men gode karakterer kan vel ikke skade dig? Samtidig er jeg dog enig i at der er vigtigere ting :wink: Hvis man gerne vil undervise kræver det ofte en høj karakter. Hvis du gerne vil på udveksling kan det også have betydning, ligeledes hvis du vil forske.

Du skriver at karaktere kan have betydning på forskning, kan du uddybe hvorfor? :slight_smile:

Forskerstillinger gives til de ansøgerer med de højeste karakterer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Flere af mine venner har taget forskningsår uden at skulle vise karakterbeviser, så ingen grund til bekymring :slight_smile: .