Hvornår skal man svare om man accepterer en tilbudt plads

Hej

Jeg søger kvote 2 på alle universiteter, har KU som første prioritet. Et spørgsmål meldte sig, da jeg så at flere har skrevet, at man får besked om optagelse fra SDU inden KOT-fristen sidst i juli.
Hvordan skal man forholde sig, hvis man nu får tilbudt en plads på SDU, før man får svar fra KU, AU og AAU? Er der nogle frister og procedurer på det område, som jeg har overset?

På forhånd tak
Anide

Såvidt jeg husker; din 1. prioritet ser på din ansøgning, og kan du komme ind der, så er du optaget - og den bliver ikke sendt videre.
Kan de ikke bruge dig, bliver den sendt videre til 2. prioritet, og de gennemgår den samme procedure.

Du skal derfor kun svare på det universitet som (forhåbentlig) vil have dig, når den tid er.

Din ansøgning havner alle 4 steder og hvert af stederne finder ud af “om de vil have dig” og så handler din prioritering om hvem der har første ret på dig.

På SDU er det lidt underligt for de vil gerne have bekræftelse på at du stadig gerne vil ind hos dem så først bliver du tilbudt at komme til MCQ som du så skal takke ja til. Hvis du går videre fra den skal du takke ja til tilbudet om at komme til MMI, hvis du så går videre fra den bliver du tilbudt en studie plads som du så igen (til SDU) skal takke ja til.
Det ja tak til SDU er IKKE noget der binder dig til SDU men er kun et fingerpej for SDU om du vil der ned, hvis du siger ja tak til en plads på SDU (som er 2 prioritet eller 3 eller 4) kommer du stadig på KU hvis de beslutter sig for at ville have dig.

Forskellen er så at SDU fortæller dig hvis du får tilbudt en kvote 2 plads ca 1 måned før de andre steder, og det er dejligt mht. lejlighed, men hvis du har KU som 1. kan du ikke bruge den måned til noget da du stadig kan havne på KU.

Det endelige tilbud kommer med posten til dig samme dag som alle får besked (jeg kan ikke huske datoen) og er et brev fra universitetet

Hr. Rosenlund og Hr. Lemvig! Takker mange gange!

Mvh
Anide

Pyha, jeg kan slet ikke huske jeg har skrevet det der … men det er da godt der kommer nogle produktive ting ud af en bytur :slight_smile: … held og lykke med det.

Uha :lol:

det sidder vel på rygraden…

Tak for gode ønsker!

A