Det bliver et længere svar, so brace youself!
Da jeg så, at KU rusturen var 5 nætter, gik jeg i panik, og var fuldstændigt overbevist om, at jeg absolut ikke skulle med.
5 nætter i en hytte med sovepose, udklædningstøj osv. var for overvældende, og selvom jeg havde betalt for turen, bad jeg om en refundering, da vi fik invitationen med alle detaljerne.
Rusvejlederen bad mig om lige at give det et par dage og mærke efter.
Jeg besluttede mig så for at tage med. Både pga pres fra mine omgivelser, men også fordi det var mere stressende at “overveje” end at “gøre”.
Jeg skriver dette kl 03.03 om natten i en hytte med 4 andre piger fra mit hold. Vi har været her i to dage, og jeg har formået at tale, grine, hygge med (næsten) alle 55 deltagere.
Der har både været faglige indlæg, tid til afslapning, underholdning osv.
Det faglige vil du uundgåeligt støde på igen, men det sociale er virkelig ONCE IN A UNITIME.
Det kan være meget ensomt at læse på uni, og man skal ikke undervurdere det sociale aspekt i uddannelsen. Det er trods alt fremtidige kolleger, venner og sparringspartnere, og efter 6 dage i en hytte kommer man tæt på hinanden på en måde en fest eller forelæsning ikke kan hamle op med.
Det er ikke fordi jeg vil gøre dig ked af, hvis du ikke kan deltage, men hvis du har muligheden, synes jeg absolut du skal tage med.
Der er flere her, som har skulle til forskellige private arrangementer, men alle har fundet vej tilbage til hytten igen.
Jeg håber, du kan bruge mit svar i din overvejelse. Min anbefaling er klar; tag med hvis du kan