Hyttetur på AU! Hjælp

Til alle dem der har været på hyttetur / rustur i deres introuge på AU:

Jeg er fra Sydsjælland og skal flytte til Aarhus snart. Jeg glæder mig selfølgelig rigtig meget og er spændt på at begynde studiet . Mit dilemma er dog, at jeg har et personligt ærinde, som er meget vigtigt, og som ligger på de dage vi skal på hyttetur.
Jeg vil gerne høre, om man går glip af meget hvis man ikke tager med på hytteturen ? Jeg tænkte at det sociale kan man vel godt indhente, da det er så mange sociale arrangementer senere hen i studiet. Mit spørgsmål er om der er noget fagligt eller andre vigtige informationer, som bliver præsenteret på hytteturen , som man helst ikke skal gå glip af ?

Det bliver et længere svar, so brace youself!

Da jeg så, at KU rusturen var 5 nætter, gik jeg i panik, og var fuldstændigt overbevist om, at jeg absolut ikke skulle med.

5 nætter i en hytte med sovepose, udklædningstøj osv. var for overvældende, og selvom jeg havde betalt for turen, bad jeg om en refundering, da vi fik invitationen med alle detaljerne.

Rusvejlederen bad mig om lige at give det et par dage og mærke efter.

Jeg besluttede mig så for at tage med. Både pga pres fra mine omgivelser, men også fordi det var mere stressende at “overveje” end at “gøre”.

Jeg skriver dette kl 03.03 om natten i en hytte med 4 andre piger fra mit hold. Vi har været her i to dage, og jeg har formået at tale, grine, hygge med (næsten) alle 55 deltagere.

Der har både været faglige indlæg, tid til afslapning, underholdning osv.
Det faglige vil du uundgåeligt støde på igen, men det sociale er virkelig ONCE IN A UNITIME.

Det kan være meget ensomt at læse på uni, og man skal ikke undervurdere det sociale aspekt i uddannelsen. Det er trods alt fremtidige kolleger, venner og sparringspartnere, og efter 6 dage i en hytte kommer man tæt på hinanden på en måde en fest eller forelæsning ikke kan hamle op med.

Det er ikke fordi jeg vil gøre dig ked af, hvis du ikke kan deltage, men hvis du har muligheden, synes jeg absolut du skal tage med.

Der er flere her, som har skulle til forskellige private arrangementer, men alle har fundet vej tilbage til hytten igen.

Jeg håber, du kan bruge mit svar i din overvejelse. Min anbefaling er klar; tag med hvis du kan :blush:

2 Synes om

Tusinde tak for dit svar og råd ! Jeg prøver at få rykket rundt på mine planer, så jeg kan tage med på hytteturen . Kan nok ikke være der alle dage, men lidt er bedre end ingenting . :blush:

1 Synes om