I gang med uddannelse, men optaget på SDU med. kvote 2

Goddag,

Som den glade nyhed kom, at jeg havde fået en plads på medicin på SDU, kom et spørgsmål op.
Jeg kan meddele, at jeg har søgt på forumet for svar uden dog at finde noget svar.

Mit spørgsmål:
Jeg er i gang med en uddannelse på SDU (ikke med. selvfølgelig ). Jeg vil vide, hvornår jeg skal afmelde mig denne uddannelse og om der evt. kan opstå problemer med mit optag på medicin, hvis dette ikke sker i løbet af denne måned.

Nu ved jeg, at folk her på forumet ikke nødvendigvis er studievejledere eller noget lignende, men vil blive glad for at høre fra folk, der står i samme situation, har været i den, eller folk der måtte have svar på mit spørgsmål.

På forhånd tak,
Xa

Jeg var i samme situation det samme for nogle år siden og spurgte oppe i studentervejledningen. Der sagde at når jeg sagde ja til pladsen på medicin blev jeg automatisk frameldt det andet studie. Så prøv bare at spørg dem som står ved skranken ved hovedindgangen, det er sikkert stadig samme procedure, og om ikke andet så er kan de ganske nemt framelde dig det andet studie.

samme her, min skole ville dog ha’ skriftlig opsigelse fra mig, så der var et par breve frem og tilbage. Det er en god idé at få dokumentation fremsendt for at du har gået/gennemført diverse eksaminer…

Jeg takker jer for jeres svar. Det afklarer en del! Tusind tak.

Jeg har også et spørgsmål der ligner dette…
Mindsker man sin chance for optagelse på et nyt studie, når de kan se, at man går på et andet studie i forvejen? Det er således at jeg stadig er tilmeldt et studie, som jeg holder orlov fra. Blev ringet op idag, da de gerne vil vide om jeg fortsætter efter sommer, når min orlov er slut. Jeg har ikke givet dem et svar endnu, da jeg er bekymret på om det vil have en betydning for det nye studie jeg har søgt ind på, (via kvote 2 og som jeg først får svar fra d.30 juli) hvis de kan se at jeg går på et andet studie?? Kommer jeg nederst i bunken, eller hvordan? Jeg vil jo heller ikke opsige mit nuværende studie, hvis jeg nu ikke bliver optaget på det nye?? Er lidt lost. Studievejleder m.m har lukket for idag, men er der nogle af jer herude der har været i samme situation, eller har kendskab til hvordan optagelses proceduren foregår i sådan et tilfælde, og hvad jeg skal gøre?

Tak på forhånd.

Det burde ikke, og havde ingen konsekvens for mig. Jeg blev dog optaget på kvote 2 på SDU.

[quote=“yelerd01”:1sx43rt7]Jeg har også et spørgsmål der ligner dette…
Mindsker man sin chance for optagelse på et nyt studie, når de kan se, at man går på et andet studie i forvejen? Det er således at jeg stadig er tilmeldt et studie, som jeg holder orlov fra. Blev ringet op idag, da de gerne vil vide om jeg fortsætter efter sommer, når min orlov er slut. Jeg har ikke givet dem et svar endnu, da jeg er bekymret på om det vil have en betydning for det nye studie jeg har søgt ind på, (via kvote 2 og som jeg først får svar fra d.30 juli) hvis de kan se at jeg går på et andet studie?? Kommer jeg nederst i bunken, eller hvordan? Jeg vil jo heller ikke opsige mit nuværende studie, hvis jeg nu ikke bliver optaget på det nye?? Er lidt lost. Studievejleder m.m har lukket for idag, men er der nogle af jer herude der har været i samme situation, eller har kendskab til hvordan optagelses proceduren foregår i sådan et tilfælde, og hvad jeg skal gøre?

Tak på forhånd.[/quote]

Det har ingen betydning for din optagelse. held og lykke :doc: