I tvivl om hvad jeg gør

Hvor læser i henne, at folk anbefaler ham at droppe studiet? Ingen har rådet ham til at opgive. Bare at overveje, om det også er det rigtige :upside_down_face:

Mark en af de ting jeg ville gøre hvis jeg var dig var, at sætte alle sejl ind på at finde en god læsemakker. Det kan ofte give en helt anden forståelse af stoffet at snakke det igennem med andre, og samtidig kan man lære af hinandens måder at læse, lære og forstå på.

Jeg vil lige sige, at jeg aldrig havde til hensigt at anbefale dig at droppe studiet, så hvis du har læst mit indlæg sådan beklager jeg meget. Jeg har faktisk fulgt dig herinde siden du blev optaget, og set hvordan du har kæmpet, både med at komme ind på studiet og at komme godt i gang og der er altså intet andet end respekt herfra og jeg håber du får knækket koden og at alting lykkes for dig :ok_hand:t3:

Hej igen
Min kommentar var aldrig ment som nedladende, dog har jeg skrevet af han skulle overveje - da jeg selv har stået i lignende situation. Jeg studerede jura i et helt år, og ja jeg må erkende at jeg var elendig og uanset hvor mange timer jeg studerede ville jeg ende med 02 eller 4. Personligt syntes jeg at det var et issue, og derfor har jeg i år valgt det studie jeg har allermest passion for og kan nemmere få succes med. Når man står i sådan en situation, så er den eneste “gennemvej” at tænke på andre alternativer, dette kunne være skift af studie, studieteknikker. Og nu kender jeg slet ikke noget til din baggrund og med det beklager jeg hvis min kommentar lyder frastødende.
Igen held og lykke med det hele - håber du finder ud af det :slight_smile: Husk at finde passion og glæde i det du står op til hverdag!

jeg har snakket med universitetet

og det er ved at blive sat i værk

dog risikeret jeg dog at miste min SU fordi jeg er 30 point bagud lige nu

her er jeg glad for at jeg kan bruge min sosu-hjælper uddannelse når jeg nu endnu ikke har været på et SPV-kursus - selvom jeg skal have søgt dette

men sådan er det jo til tider - det vigtiste er at jeg klare den

så må jeg jo så bare acceptere at jeg vil være 42 og ikke 41 når jeg er færdig med studiet (hvis jeg overlever)

Hej Mark,

jeg tror, jeg har skrevt det før, men her er mit råd igen. Du skal lære at være effektiv. Medicinstudiet er ikke svært - det er besværligt. Med andre ord: der er store mængder af data, du skal lære af systematisere. Særligt på bacheloren. Du skal for alt i verden ikke spilde tiden med at læse for meget i bøgerne. Terp forelæsningsslides og gamle eksamenssæt - lav noter ud fra disse. Vær selektiv med forelæsningerne, de fleste er spild af tid.

Og når du så har overlevet indtil kandidaten, så begynder lægestudiet. God vind med det.

1 Like

Kære Mark!

Med henhold til, at du skriver at du har følt dig ensom på studiet, kan der måske være hjælp at hente på universitetet? Der findes i hvertfald på SDU (nu er jeg ikke helt klar over hvor du læser) en slags trivselsvejleder - hvis man kan kalde det det - de har tavshedspligt og kan i hvertfald på SDU hjælpe med udfordinger og måske endda sætte dig i kontakt med en studiemakker eller studiegruppe.

Jeg håber du ikke mister modet og giver op!

1 Like

Dejligt du fik sat det i værk. Så er det bare op på hesten og kæmp videre - og selvfølgelig overlever du! Du har viljen - det er det vigtigste. Studieteknikker skal nok komme, bare fortsæt med at klø på og giv den alt hvad du har, så skal det sgu nok lykkes det hele!

Mange hilsner Louise

Jeg ved godt at det er træls at tage året om, men jeg har en veninde, som har taget året om, fordi hun dumpede så meget pga. hun er ordblind. Du skal ikke tænke på andre, men kun på dig selv! Hvis jeg var dig, ville jeg skrive en ansøgning for at kunne tage året om, og følge med! Det er jo bedre end at droppe ud, hvis man er en af dem, som har svært ved eksamenerne på uni. Men det er bare hvad jeg synes. Held og lykke med alt! :slight_smile:

“Det er min fornemmelse, at der altid bliver dispenseret, medmindre man ikke dukker op eller blanker alle sine forsøg.”.

Din fornemmelse er forkert. Lad være med at rådgive ud fra fornemmelser. Det er et godt råd - her og generelt i livet.