Ideer til kandidatgave?

Hej!

Jeg skal til kandidatfest… og mangler inspiration til en rigtig god kandidatgave i prislejet omkring 200 kr.

Er der nogle der sidder inde med en god ide´???

Mange hilsner

kig på http://www.medshop.dk
Det kan man få reflekshammre og otoskob i den størrelses orden.
Hvis der bliver lidt penge til overs, kan du evt købe en lægekuffer i Fætter BR, hvis han/hun kan tage en joke :slight_smile:

mvh
svend

http://www.guleroden.dk/ har rigtigt mange gags… jeg kan ikke finde udaf om du mener noget seriøst eller noget spass?

Det ved jeg heller ikke selv :slight_smile:

hvad endte det så med?

Har ikke besluttet mig endnu… Måske en bog om “læger uden grænser”…

bogen læger uden grænser er utrolig god, læste den i løbet af 3dage, meget spændende.

Jeg kan anbefale “House of God”- af Samuel Shem.
En klassiker som burde være læst af alle inden for faget.

Bogen “Læger uden grænser” lyder spændende - nogen der gider give et hurtigt resume? :smiley:

Følgende erindringsbøger er virkelig anbefalelsværdige, men desværre nok umulige at opdrive:

Edgar Schnohr: Med livet i hænderne (ISBN: 87-00-06672-9)
Preben Geertinger: Af en retsmediciners bekendelser (ISBN: 87-621-0298-2)

[quote=“Martinello”:3hu2sglf]Følgende erindringsbøger er virkelig anbefalelsværdige, men desværre nok umulige at opdrive:
[/quote]

Hertil kan jeg så virklig anbefale http://www.antikvariat.net … Har brugt den flere gang. Husk bøger kan sendes med posten :wink:

[quote]Søg blandt mere end 830.000 antikvariske bøger i Skandinavien,
hos 86 antikvariater fra Danmark, Norge, Sverige og Finland.
Findes bogen ikke? Indskriv den under Ønske[/quote]

Tak for inspirationen…
Har bestilt: "Edgar Schnohr: Med livet i hænderne " antikvarisk…

Så må vi se om jeg beholder den selv :smiley:

Hvad er “House of God”- af Samuel Shem for en bog???

House of God, er virkeligt et must for alle læger og kommende læger.
Den er fra 80’erne men stadigvæk utrolig aktuel.
Kan kun anbefales.

Instruktøren til “Scrubs” har bla. brugt “House of God” som inspiration, og humoren skulle være i samme boldgade. Han har skrevet i et interview at han anbefaler alle at læse “House of God” som forberedende læsning til “Scrubs”. Så hvis “Scrubs” står i éns bog som god værkstedshumor, så er det “House of God” man skal bruge sin sommerferie på.

Mvh Mikkel Christensen

Er lige blevet færdig med House of God af Samuel Shem, efter inspiration fra denne side.

Der var da enkelte gode passager, men jeg må indrømme, at jeg sprang en del sider over og skøjtede hurtigt gennem bogen.
Det var absolut ikke en bog efter min smag, ligesom jeg synes bogens holdninger er uaktuelle med en del billige konklusioner. Ikke en bog, der “flytter noget” hos mig og ikke engang specielt underholdende. Den skal dog have ros for, helt hudløst ærligt, at give læseren et indblik i repræsentant for læøgestandens inderste tanker. Jeg synes dog, at karaktererne er beskrevet uden dybde - ja, de er nærmest ynkelige. Men litteratur er jo smag og behag. Jeg synes dog, at Scrubs, til tider, kan være meget underholdende.

Jeg har ikke tidligere læst særlig mange bøger vedrørende

En nøgternt beskrivende, men ikke særlig personlig bog, med en del fagpolitiske budskaber:

Erik Amdrup “Som jeg så det” (Iøvrigt også kriminalforfatter)

En “humoristisk” (fag)bog, med stof til eftertanke:

“The Man who Mistook his Wife for a Hat”

Er lige blevet færdig med House of God af Samuel Shem, efter inspiration fra denne side.

Der var da enkelte gode passager, men jeg må indrømme, at jeg sprang en del sider over og skøjtede hurtigt gennem bogen.
Det var absolut ikke en bog efter min smag, ligesom jeg synes bogens holdninger er uaktuelle med en del billige konklusioner. Ikke en bog, der “flytter noget” hos mig og ikke engang specielt underholdende. Den skal dog have ros for, helt hudløst ærligt, at give læseren et indblik i repræsentant for læøgestandens inderste tanker. Jeg synes dog, at karaktererne er beskrevet uden dybde - ja, de er nærmest ynkelige. Men litteratur er jo smag og behag. Jeg synes dog, at Scrubs, til tider, kan være meget underholdende.

En nøgternt beskrivende, men ikke særlig personlig bog, med en del fagpolitiske budskaber:

Erik Amdrup, “Som jeg så det” (Iøvrigt også kriminalforfatter)

En “humoristisk” (fag)bog, med stof til eftertanke:

Oliver Sacks, “The Man who Mistook his Wife for a Hat”