Indkaldelse til samtale

Jeg har søgt ind på kvote 2 på SDU. Er der nogen der ved, hvornår man cirka modtager en indkaldelse til samtale, hvis man er så heldig? Samtalerne ligger 15.,22. og 24. maj…

Det var vist senest den 10 maj!

Hvor lang tid varer sådan en samtale? skal man til samtale før testen? eller hvordan foregår det?
Er det helt tilfældigt hvilken dag, man kommer til samtale? eller bliver der taget hensyn til, hvis man fx bor i udlandet?
Der er ingen tvivl om, at jeg under alle omstændigheder vil sætte stor pris på at komme til samtale uanset flybillettens pris, men det ville da være rart, hvis de skelede bare lidt til, om man kommer fra Australien eller bor i landet :roll: .

Det starter med en fælles introduktion fra morgenstuden af. Herefter tager man så testen. Når testen er overstået begynder samtalerne. Man er i forvejen blevet delt op i et formiddags og et eftermiddags hold. Så alt efter hvilket hold man kommer på, så er det meget forskelligt hvor lang tid hele tager. Nogen er færdige omkring kl. 12 mens andre først er færdige ved 15 tiden.
Ved ikke om man har nogen muligheder for at priotere dagene, tror det ikke med mindre man han en meget god begrundelse. Så hvis det var mig der skulle til samtale og befandt mig i udlandet, så ville jeg planlægge det sådan, at jeg havde mulighed for at kunne alle dagene.

[quote=“abrondsted”:h68xp4td]Hvor lang tid varer sådan en samtale? skal man til samtale før testen? eller hvordan foregår det?
Er det helt tilfældigt hvilken dag, man kommer til samtale? eller bliver der taget hensyn til, hvis man fx bor i udlandet?
Der er ingen tvivl om, at jeg under alle omstændigheder vil sætte stor pris på at komme til samtale uanset flybillettens pris, men det ville da være rart, hvis de skelede bare lidt til, om man kommer fra Australien eller bor i landet :roll: .[/quote]

Jeg var også i udlandet på det tidspunkt jeg skulle til samtale ( fik svar ca. en uge før!). Jeg havde tidligere snakket med studieadministrationen angående om der var mulighed for at “ønske” en dag. De sagde at det var der ikke. Jeg spurgte dem så om det kunne skade min ansøgning at jeg vedlagde et ark, hvor der stod at jeg gerne ville ville til samtale den- et-eller andet og det sagde det var helt i orden. Jeg vedlagde så et papir hvor der stod “Da jeg …blabla…vil gerne, såfremt jeg er så heldig at blive kaldt til samtale, komme den X’ne, sekundært den Y’ende da jeg blabla…” . Nå, jeg kom så til samtale den trejde dag. Ikke at jeg skal brokke mig, jeg var da bare skideheldig at komme til samtale og komme ind! Men min erfaring er altså at de ikke er så fleksible, selvom man er i udlandet

Tak for svarene. Nu befinder jeg mig heldigvis i den situation, at jeg har fået godkendelse til at rejse hjem alle datoerne, hvis jeg skulle være blandt de heldige udvalgte, så koste hvad det vil!
På SDU’s hjemmeside fremgår det også, at der ikke vil blive taget hensyn til ønsker om en speciel dato, men dette er vel ikke ensbetydende med, at man ikke skeler til, om folk bor i udlandet. Omvendt kan jeg også godt forstå, hvis de ikke har overskud til at sortere folk efter bopæl, eftersom det er et større papirarbejde at sidde med.

Hejsa…

Jeg er lidt i samme situation, da jeg for tiden bor i Kina.
Jeg kontaktede SDU kort tid efter indsending af ansøgning, for at høre om det var muligt at komme til samtale specifikt d. 24 (såfremt, jeg bliver udvalgt.), da det passede mig bedst med hensyn til at få fri. Jeg fik af vide, at da jeg havde spurgt så god tid i forvejen - samt min “situation” taget i betragtning, ville det ikke blive noget problem. Så det er altså muligt, i hvert fald hvis man er i god tid…

Med venlig hilsen
Kitt Feldt

Hey!
Vil bare lige gøre opmærksom på at man nu på SDU’s selvbetjening kan se om man skal til samtale…
Skal selv d. 22 :smiley:
Uhhh jeg glæder mig :bash:

Mvh Lærke

Ja, den er god nok. Jeg skal til samtale d. 15. maj…

I den forbindelse en stor tak til studmed.dk og hjemmesidens brugere, der har brugt tid på, at læse min motiverede ansøgning igennem og komme med konstruktiv kritik.

Mvh Mark

Hej.
Jeg er så ikke blevet indkaldt til samtale. :frowning: . ØV ØV!

Har AU overhovedet en elektronisk selvbetjening som SDU og KU?
Og hvornår hører man fra AU og KU om man bliver optaget?
Nogen der kan svare?

Ble heller ikke innkalt til samtale. Vi får satse på AU og KU istedenfor. AU har også selvbetjening der man kan sjekke hva som har blitt registrert på deg. Gå til: https://mit.au.dk/da/. (koden skal du ha fått i bekreftelsesbrevet fra AU).

Vi får dessverre ikke vite om vi kommer inn på AU eller KU før 28.juli. Så det er “bare” 3 mnd å vente…

OK. Ja, det er lidt irriterende, at man skal vente så længe. Men sådan er det jo.
Undskyld, jeg mener KU. Har KU ikke selvbetjeningsfunktion?

Sikke en skuffelse… Jeg blev heller ikke indkaldt til samtale.

Man må vel næsten se i øjnene, at hvis man ikke bliver kaldt til samtale på SDU kommer man heller ikke ind på KU kvote 2?

Kan det godt hænde, at man inviteres til samtale i Odense, men alligevel kommer ind i kbh?

Eller at man inviteres til samtale, men at man har en kvote 1-snit?

Jeg er også lige blevet kaldt til samtale - d. 22. :smiley: Tillykke til de folk som er blevet kaldt til samtale, og til de uheldige, så er det op på hesten igen! KU eller AU kan meget vel lægge vægt på lidt andre ting.

Tak til Frold for sitet, og til alle de mennesker, som har været involveret i min ansøgning.

Ses vi? Det tror jeg nok vi gør! :slight_smile:

Mvh. Søren

Hej M-ali,

Som jeg umiddelbart ser det, må svarene på begge dine spørgsmål være ja.

  1. SDU tager ansøgere til samtale uafhængig af priorteringer. Det betyder, at du sagtens kan komme til samtale på SDU, men senere blive optaget på AU eller KU, hvis du har et af de universiteter som en højere prioritet, og hvis de synes du er kvalificeret.

  2. Karakterne for kvote 1 og 2 er endnu ikke beregnet. De bliver beregnet efter de sidste KOT-ansøgninger er modtaget. Dvs. efter d. 28. juli. Det vil så sige, at SDU, som inviterer til samtale, ikke har nogen ide om, hvad snittet på hverken kvote 1 eller 2 er. Du kan derfor godt blive inviteret til samtale på SDU og senere komme ind via kvote 1 på SDU, AU eller KU, hvis dine karakterer rækker hertil.

Mvh Mark

Jeg er også blevet indkaldt til samtale d.22! Glæder mig : )

Og tak herfra til Frold og andre for gode tips og info!

Er jeg den eneste der skal til samtale den 24. :shock:

by the way, Congratz to all others :wink:
and thX for the help
Bless ya! 8)

Lige for at få en idé om hvor tæt jeg var på at komme til samtale:

Hvilke aktiviteter har i som er blevet kaldt til samtale haft? Så har jeg en idé om hvad jeg skal få det næste års tid til at gå med…

Wee, jeg skal også til samtale og test. 3. gang må være lykkens gang… ;D

Simon >> Jeg har lavet følgende:

½ år som servicemedarbejder på Odense Universitetshospital
Fritidsarbejde som omsorgsmedhjælper på en døgninstitution for børn og unge.
2 semestre på sygeplejeskolen i Århus, hvor jeg så er endnu.
Frivilligt arbejde ved Ungdommes røde kors.

Har desuden arbejdet i Netto ved siden af gym, men tror ikke det tæller…

Mit eksamensgennemsnit var 8.4.