Info-kilder om studier i Storbrittanien

Hej

Hvor kan man finde nogle samlede informationer om at studere medicin i Storbritannien?

Jeg er lige nu i gang med første år af IB (international baccalaureate), det der svarer til 2.g (så jeg vil være færdig sommeren 2011), og har besluttet mig for at studere medicin i Storbritannien, og har derfor prøvet at finde alle de informationer, jeg kunne have brug for, om det.
Jeg har kigget på internettet (både de enkelte universiteters hjemmesider, http://www.cirius.dk, http://www.thestudentroom.co.uk, hjemesider om BMAT og UKCAT, om stipendier osv, osv) og fundet en masse informationer (men wow, det er da en jungle!).
Alligevel har jeg stadigvæk en masse ting, jeg er i tvivl om :slight_smile: Jeg har prøvet at opsummere det i et par punkter

  1. Er der nogle herinde, der selv er kommet fra Danmark (måske endda med en IB) og så er kommet ind på medicinstudiet i England/Skotland/Wales? Hvad er jeres historie? (eller andre, der er nået et godt stykke hen i processen?)

  2. Det lader til at universiteterne er meget interesserede i at man har erfaring med at pasning og pleje, hvis man ansøger. Jeg har været i hospitalspraktik, men udover det, hvilke ideer har I til en 18-årig (bliver egentlig først 18 til januar, men jeg regner først med at gøre noget ved denne delefter juk/nytår)? Jeg har selv tænkt på at hjælpe handicappede (men hvor får man kontakt til det?), på plejehjem og som CAS hjælper jeg folk med deres lektier.
    Er der nogen måde, man kan arbejde på et hospital i DK som 18-årig? (som hvad evt.? hvordan kunne man få det arbejde?)

  3. Er der nogle hjemmesider/bøger/brochurer med informationer om at studere (medicin) i Storbritannien, som I synes er gode?

  4. Hvad vil være mest relevant fra gym historie eller psykologi?

Håber I kan hjælpe mig, og skriv gerne hvis der er noget, I synes jeg skal tænke over eller vide, som jeg ikke har skrevet om her :smiley:

Tak

Hi mate

I’m afraid this is not the right place to look for information regarding enrollment requirements in the UK.

I suggest you consult your study counselor in-house or the universities of your interest. An alternative route is to ask around in an international forum, such as the UK section of studentdoctor.net

Btw, where do you go to school? I was an IB’er myself.

Hi :slight_smile:

Thank you so much! I’ve been searching all over the place for a home page like that.

I’m in Struer now, living at the boarding school and loving it. Where did you go?

www.newmediamedicine.com er også en god hjemmeside dedikeret udelukkende til medicin og med overvejende britiske studerende.

Hej! :slight_smile:

Jeg overvejede også på et tidspunkt at søge derover og spurgte en bekendt som læser medicin i England til råds. Vil da gerne dele hvad hun skrev til mig!

Håber du kan bruge det! :slight_smile:

  • Anne

[i]"Jeg tog jo den internationale studentereksamen, hvor jeg skulle ha 37 ud af 42 points for at komme ind. Når du har taget en dansk studentereksamen er du nødt til at kontakte de universiteter du er interesseret i direkte og høre hvad deres adgangskrav er. Alle universiteter har forskellige adgangskrav alt efter hvor populære de er.

For at komme ind skal du søge gennem noget der hedder UCAS. Du kan gå in på http://www.ucas.co.uk og læse mere. Man skal så tage en UKCAT test, og hvis man klarer den og de kan li ens ansøgning og ens karakterer bliver man inviteret til et interview ved universiteterne du har søgt ind ved ( du kan søge max 4 universiteter) Hvis du klarer dig godt til dine interviews bliver du så optaget, så det er en rimelig lang process. Man skal søge senest i oktober for at komme ind den følgende september.

Med hensyn til bolig, så kan du bo på campus det første år. Ellers skal du gå ind på http://www.rightmove.co.uk og søge efter lejelejligheder i den by du så kommer til at gå på uni i.

Priserene på universiteterne er gået meget op. Jeg betaler 1200 pund om året, men nu koster det ca 3800 pund om året (afhængig af hvilket universitet du går på)

Hvor dyrt det er at bo kommer meget an på hvilken by du skal gå på universitet i. Min kæreste og jeg bor i en lille to-værelses lejlighed (ca 40m2) som koster 6000 om måneden, og det er billigt for Brighton.

jeg har været enormt glad for at læse i England, jeg synes uddannelsen er kanon, men den er noget hårdere end i Dk, vi har meget længere dage og mere klinisk undervisning. Men jeg synes det er helt super."[/i]