Information i levnedsbeskrivelsen?

Hej Alle.
Jeg har lidt tvivl om hvorvidt der er nogle ting der ikke skal lægges så meget vægt på i min levnedsbeskrivelse til medicin studiet. Jeg er færdig med min uddannelse som sygeplejerske her om et år og vil gøre alt hvad der skal til for at komme ind på medicin. Jeg valgte sygeplejerske fordi jeg altid har troet det var de mere pædagogiske/psykologiske fag der havde min interesse (sammen med hele sundhedssystemet), men da jeg startede på sygeplejeskolen for 2 1/2 år siden begyndte jeg (lidt overraskende) at opdage at det var de mere naturvidenskabelige fag der vagte min interesse. Det var i disse fag de høje karakterer landede og ligeledes disse fag der var dem jeg fordybede mig mere i. Jeg begyndte at ønske at fordybe mig mere end mit studie “tilladede” og dette er en af grundende til mit bragende ønske om at læse medicin. Nu er det så jeg bliver sådan i tvivl om hvor meget jeg skal nævne om min sygeplejerske uddannelse i ansøgningen. Jeg er sikker på den har givet mig en masse personlige fordele, men vil så nødig lyde som en af dem der forventer en sammenhæng imellem den fysiologi, anatomi og patofysiologi sygeplejerskeskolen udbyder i forhold til medicin. Jeg er fuldt klar over den kæmpe forskel på såvel dybe som bredte der liger i de 2 uddannelser. (de har jo vidt forskellige hovedfokuser) Hvis der er nogen der kan komme med imput til dette vil jeg være rigtig taknemmelig?? En anden ting der gør mig lidt nervøs er den, åbentbart meget tidlige “passion” folk skriver om. Mange har jo arbejdet målrettet for dette igennem deres gymnasietid. Her var mit hoved fyldt med rejse ønsker (der blev indfriet) og som sagt tidligere en interesse for de mere “bløde” fag. Nu sidder jeg så her på min sygeplejerske uddannelse og knokler 3 aftener i ugen for at få de fag på vuc som jeg ikke troede havde min interesse i gymnasiet og som nu er blevet et kæmpe mål for mig;) Tror i det vil have en stor negativ indflydelse for mig at jeg ikke har været en af dem der har kæmpet for det her studie i gymnasietiden?? Håber i forstår mine skrupler;) og håber nogle vil komme med kommentarer:D
Mange Hilsner Signe

ohhh folk kigger men vil ikke komme med kommentar:( ville virkelig gerne ville skrive bare kort hvad i syned jeg skulle gøre:(

Selvfølgelig skal du nævne sygeplejeskolen… det er superrelevant for optagelsen på medicin. Det kan da godt være, at niveauet er et andet, men til gengæld viser du, at du har set sundhedssystemet indefra, og at du ved, hvordan det fungerer inkl. hvordan hverdagen på en hospitalsafdeling. Hvis det var mig, der læste ansøgninger, så ville jeg da tage det som et plus, at du refererede til din sygeplejeuddannelse, når du fremstillede din argumentation for at søge medicin.

• Mikkel

PS. Kender flere ‘sygeplejersker’ der har søgt over på medicin, og klarer sig aldeles udmærket!

tak for svaret Mikkel. Så vil jeg da helt sikkert nævne det:) ohh håber det lykkedes en dag:)

Jeg tror ikke, den “tidlige passion” betyder andet, end at de så har lidt højere karakterer fra gymnasiet og dermed får lettere ved at blive optaget på universitetet, og det har jo ikke et klap med deres (mine) senere behandling af patienterne at gøre.

Så jeg siger, “go for it”, for det er den nuværende passion, der betyder noget for, om man bliver en dygtig læge.

Og du skal naturligvis skrive på, at du er sygeplejerske, for det mener jeg også er relevant - så har du jo i forvejen kæmpemeget erfaring med patienter og sundhedssystemet, som mgybel også skriver.

apopov

Det er jeg rigtig glad for du skriver:) at læse herinde har bare givet mig endnu mere drive for at knokle i de relevante fag jeg mangler:) det skal bare lykkes om jeg så er 30 inden jeg kommer ind;)

Sådan skal det lyde! Så skal du nok komme ind :slight_smile: . Og jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med det.

apopov