Intervju i Odense/ 1.prioritet

Jeg kommer fra Norge, og har søkt på medisin i både Århus, Odense og København ( i den rekkefølgen), men håper å komme til intervju i Odense i mai. Men jeg har hørt at de som kommer til intervju eventuelt kan få tilbud om opptak allerede i uke 23…gjelder dette bare for de som har SDU som 1.prioritet?

Håper at noen kan svare på dette!

Hvad skulle man kunne blive optaget på allerede i uge 23? :?

Hvert år plejer det at være sådan, at de der bliver optaget på kvote 2 får det at vide væsentligt før kvote 1 ansøgere.

vh C

Man får svaret på sin test/samtale ret hurtigt på SDU (optaget/måske/afvist). Optagelsesproceduren med samtalen er (vist nok) unik for SDU, så jeg tror ikke, AU eller KU kan give svar før den egentlige tilbagemelding.

Et par uger efter samtalen får man et brev, med et at følgende svar :

-Afvist : man kommer ikke ind på SDU det år

  • måske optaget : Man kan endnu ikke sige om du bliver optaget eller ej, det afhænger af hvor mange af dem som i første omgang optages på SDU, som siger ja. Du vil senere, evt. før 28 juli få at vide om du er optaget. (Dette er IKKE det samme som en standby-plads"")

  • “optag” ( jeg tror de kalder det betinget optag). Du er sikret en plads på medicin på SDU det pågældende år SÅFREMT du IKKE kommer ind på højere prioriterede uddanelser. Du kan på dette tidspunkt vælge at sige ja tak, til den plads ( selvom det ikke er din 1.prioritet) eller du kan vente og se tiden an. Du bliver altså ikke nød til at sige ja til pladsen på SDU og dermed gå glip af muligheden for at komme ind på AU.

Du får MEGET mere information til samtalen om hvordan du forholder dig efter du har været til samtale. Held og Lykke

(jeg er selv kommet ind på kvote 2 for 3 år siden og har været “hygge-tante” på samtale dagene, så jeg ved lidt hvad jeg taler om :stuck_out_tongue:

Ansøgningerne er lige færdiglæst i går, så nu går der et par dage med at taste det hele ind og så får man evt. indkaldelse til samtale.
I øvrigt skelner man ikke mellem ansøgere hvadenten de har SDU som 1. eller 3. prioritet.

Genialt…takk for mye bra info. Da gjenstår det bare å bestemme meg for om jeg skal sende inn endringsprioriteringsskjemaet og sette SDU som 1. pri foran AU… SDU virker som et veldig OK sted.