iPad?

Hej folkens :slight_smile:
Jeg står i den situation at min nuværende iPad 2 er død i en klinker-til-skærm-ulykke. På psykologistudiet brugte jeg den døgnet rundt til at læse artikler på, tage noter og lave flashcards m.m.
Jeg tænker nu på, om jeg skal købe en ny, og hvilken en, det i så fald skal være. For er sådan en sag anvendelig på medicin, eller er det meget lettere at tage fx noter i hånden/på computer?
Jeg tænker at den måske mere får karakteristika af et opslagsværk/lommeregner/app-center, og overvejer derfor en iPad mini i stedet.
Er der nogle af jer, der har erfaringer med iPad på medicin? Eller nogle, der bare har en holdning til emnet?
Håber I vil give jeres besyv med :slight_smile:

Jeg vil mene at den ikke kan erstatte en computer når du skal til at lave rapporter, opgaver osv… Derimod er den den rigtig god at have med til f.eks. øvelserne, hvor man kan have øvelsesvejledningen på, og samtidig tage nogle hurtige noter til det instruktøren siger. Det er det jeg primært har brugt den til, men har set flere medstuderende bruge den til SAU undervisning samt forelæsningerne også :slight_smile:

Derudover har jeg nogle bøger på den, som florerer rundt på skolen :whistle:

Anatomi-apps FTW!
http://applications.3d4medical.com/essential_anatomy/

Jeg er godt nok først startet på anatomien for kort tid siden (modul 4 på SDU), men for hver dag der går, så bliver jeg mere og mere overbevist om at jeg potentielt ikke kommer til at åbne mit analoge anatomiatlas.

Det er dog også lige udgivet til Mac, men jeg har en PC-bærbar og det er fantastisk at kunne have Ipaden liggende ved siden af, så jeg har begge skærme, og kunne bruge den på studiet, eller hvor jeg lige nu er, i stedet for at at skulle slæbe Netter eller Sobotta med.

Jeg købte min iPad specifikt til studiet og har brugt den meget. Til at læse artikler på og til at spare en masse papir. Til at tage noter på. Har købt en pen til en tier og hentet et gratis noteprogram. Helt sikkert et godt køb.
Jeg har også et anatomiatlas på den og forestiller mig heller ikke, at jeg kommer til at tilbringe meget tid med mit Netter’s i papirform. På iPad er det jo i 3D og jeg kan dreje strukturerne som jeg vil og rent faktisk se forløb af f.eks. nerver. Og alt andet, der har et forløb :wink:

Meget behjælpelige svar!
Vil I så anbefale iPad mini eller den almindelige iPad? Jeg har jo haft den almindelige (iPad 2), og den er ihvertfald stor nok.
Jeg hælder selv lidt til en mini næste gang, fordi jeg har ret små hænder, og kan derfor ikke holde iPad i en hånd (1st world problem, i know). Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på at minien jo kan ligge i en kittellomme :wink: Men mon atlasser osv. er til at kigge på, på mini?

Glæd dig over at en Ipad er langt nemmere at have med rundt end et atlas, men alligevel har en stor og overskuelig skærm.

Når tiden kommer til at du får behov for at rende rundt med en i en kittel, så er vi alligevel et par generationer af gadgets længere fremme, og den Ipad du da købte dengang du startede på studiet, vil du sikkert i de mellemliggende år alligevel have opgraderet :wink:

Personligt kan jeg ikke se fidusen i en iPad Mini… Den er for lille til, at skærmen er stor nok og alligevel for stor til at være helt handy!

Jeg bruger DETTE atlas.

Hey Dr. Mom - det ser ud til at vi er på samme modul.

Jeg vil meget gerne tage et kig på Visible Body, så jeg kan sammenligne det med Essenital Anatomy som jeg bruger.

Mit alias har vidst afsløret mig, og de fleste på modulet ved åbenbart hvem jeg er pga diverse guides osv jeg poster. Kom gerne og prik mig på skulderen under Fys F2 hvis du har tid imorgen. Jeg sidder som regel fortil, til højre, sammen med resten af hold rød :slight_smile:

Yes, jeg ved godt hvem du er :wink:

Er dog lige hoppet over forelæsningen i dag, men jeg skal prøve at finde dig til næste forelæsning, eller hive fat i dig, hvis jeg ser dig inden :slight_smile:

[quote=“Zbigniew” post=83392]Hey Dr. Mom - det ser ud til at vi er på samme modul.

Jeg vil meget gerne tage et kig på Visible Body, så jeg kan sammenligne det med Essenital Anatomy som jeg bruger.

Mit alias har vidst afsløret mig, og de fleste på modulet ved åbenbart hvem jeg er pga diverse guides osv jeg poster. Kom gerne og prik mig på skulderen under Fys F2 hvis du har tid imorgen. Jeg sidder som regel fortil, til højre, sammen med resten af hold rød :-)[/quote]