Jeg er nervøs for 7.sem!

Hej,

Jeg skal til at begynde på 7.sem (KU) om et par uger. Det betyder, at jeg skal være ude i klinik i et helt semester. Af en eller anden grund er jeg dog umådelig bange for, hvordan det hele vil gå. Jeg har ingen kliniske færdigheder, og jeg har slet ikke taget FADL-kurser. Vil det betyde, at jeg får det sværere end en, som har taget det? Og er der nogen, der kan give mig nogen råd til hvad jeg evt. selv kan gøre som forberedelse.
Jeg ved at laboratoriet for kliniske færdigheder (LKF) afholder nogle kurser i forbindelser med 7. og 9. sem, men er disse kurser så gode at tage og ved I hvornår de begynder?

Mvh Aleyna

Hej

Du skal slet ikke være nervøs for 7 sem. Det er et MEGET stille og roligt semester. Du bestemmer helt selv, hvad du vil have ud af det og hvor meget ansvar du vil have (det er ikke meget du får uanset :frowning: ). Jeg havde heller ikke taget FADL-vagter mv og havde ingen problemer. Det tog ikke mere end en lille uges tid, så var jeg fint med. Semesteret går ud på, at du skal lære arbejdsgangen på et hospital at kende, tilegne dig nogle MEGET basale kliniske færdigheder og prøve at have lidt ansvar selv (og det er altså meget lidt). Der er løbende undervisning i de forskelle log-bogsemner, hvilket ofte er meget udemærket at møde op til. LKF er faktisk godt og du får rimeligt styr på venflons, suturer mv ret hurtigt. De bedste råd jeg kan give dig, er at være åben overfor udfordringer, hele tiden forsøge at komme til og så nyde at have fri fra bøgerne et helt semester. Det er dejligt. Held og lykke — det skal nok gå fint.

VH
Faldo