Job/erfaring/oplevelse til kommende studmed?

Jeg ved godt der er mange indlæg omkring dette, men ingen af dem er fyldestgørende i forhold til det jeg søger.

Jeg skal forhåbentlig starte på medicin til vinter, og worst case september 11 - har en standby. Havde håbet at komme ind nu, så har ikke nogen ide om hvad jeg skal bruge det næste (halve) år på.

Jeg leder efter en ide til et fedt job man kunne søge, der er relevant for uddannelsen. Gerne på et sygehus el. lign og gerne i udlandet. Eller et projekt man kan blive tilknyttet enten i danmark eller i udlandet hvor man kan få lov til at tage del i en form for sundhedsfagligt arbejde. Anything! :slight_smile: Orker bare ikke et års slavearbejde mere for at tjene penge.

Har desværre fået at vide af faddel at de ikke tager folk ind der ikke helt konkret går på studiet. Ellers havde det været et godt valg.

På forhånd tak!

Hej

Du kan forsøge dig med ScandiaVikar og Medikom, to af de private vagtbureauer. Deres vikarkorps har dog desværre måtte nøjedes meget med plejehjemsarbejde, siger rygterne, siden vikarstoppet i det danske sygehusvæsen trådte i kraft 1. maj. Et vikarstop er det dog ikke helt - det viser FADLs endnu fortsatte (om end beskedne) bookninger. Jeg er ikke bekendt med, hvilke retningslinjer de to bureauer har med at optage kommende medicinere på deres kurser, men tag et kig på deres websider og ring til dem og spørg.

Dernæst kan du jo forsøge dig med portørarbejde, hvis du kan finde nogle ledige stillinger, og selvfølgelig arbejde som plejehjemsvikar.

Venligst
Jens

Hej,
Jeg søger ligeledes et arbejde for kommende stud.med’er, da jeg har fået en standby-plads på KU i år.
De to nævnte vikarsider er kun mulige at bruge, hvis man er stud.med.
Jeg vil derfor spørge om nogle har erfaringer med eventuelle receptionist-lignende jobs eller andet studenter-arbejde på f.eks. hospitaler. Jeg tænker på at sende en række uopfordrede ansøgninger til forskellige afdelinger. Men kan dette betale sig?

Mvh.
Christian

Jeg vil fraråde jer at forsøge at finde studierelevant arbejde når nu I ikke er stud.med’er. Alle de interessante stillinger bliver taget af personer der er i gang med deres uddannelser og I skal nok få lov at arbejde med noget studierelevant når I starter - heldigvis er medicin et af de studier hvor det næsten er umuligt at være arbejdsløs.

I stedet vil jeg anbefale jer at finde noget afslappet, men nogenlunde velbetalt arbejde - ligemeget af hvilken karakter - og så ellers få glædet jer godt og grundigt til studiestart. :slight_smile: