Jobbmuligheder for farmaceuter?

Hej, jeg er ved at tage supplæringsfagene matematik A, fysik B og kemi B, og vil gerne blive farmaceut (evt. andet som bioteknolog, ingeniør i nanoteknologi, læse folkesundhedsvidenskab, eller lign).

Jeg kan dog ikke rigtigt finde ud af hvad jobmuligheder for farmaceuterne er, hverken i Danmark eller i andre skandinaviske lande. Hvordan ser udviklingen ud?

Jeg er nemlig oppe i årene, er nu godt over 30, derfor vil jeg også spørge om alderen kan trække ned i fremtidige ansættelsesmuligheder?

Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak!

Nu har jeg arbejdet på et apotek i 6 mdr. (jeg startede der, fordi jeg gerne selv ville læse til farmaceut, men det har dog ændret sig siden.) og jeg har fået fortalt, så er der en god mangel på farmaceuter især vest for Storebælt. (Dette er også en af grundene til at det nye studie i Odense er blevet oprettet.) Mit indtryk er, at der næsten er jobgaranti enten på Apotek, sygehus eller i industrien vest for Storebælt. Men “hele” medicinalindustrien lægger omkring KBH, så jeg vil da mene der er gode muligheder der. Kun 2% er arbejdsløse (kilde; http://www.ug.dk/job/ingenioerteknikogn … aceut.aspx)

Før jeg begyndte på apoteket, var der en ledig stilling (Souschef, så der blev ønsket en farmaceut) og der var vist kun 1 eller 2 der søgte.

Jeg har fået det indtryk at det er et utrolig spændende job, jeg er dog faldet for medicin i stedet, og søger til næste år. Tag et kig på ug.dk, der er meget information. Jeg mener stadig KU.dk tilbyder interesseret i følge elever på studiet.

Forresten, så kender jeg en der blev færdiguddannet farmaceut som 43årig. Så kom i gang :wink: