Kan det lade sig gøre?

, , ,

Hej folkens

Jeg vil gerne læse medicin til sommer og har faktisk snittet nok til det. Men der er alligevel noget der holder mig tilbage, og det er min familiebaggrund. Jeg kommer fra en familie der altid har haft det økonomisk svært og derfor er jeg lidt bange for at det ikke kan lade sig gøre, når man tænker på at selve uddannelsen tager 6 år - og derfor er der lidt lang tid til at “tjene penge” nok til at hjælpe familien økonomisk.

Derfor ville jeg høre, om der nogen som har stået i lignende situation og hvordan det evt. har klaret det?

Nu ved jeg ikke i hvor høj grad du tænker at skulle bidrage økonomisk, men som medicinstuderende har jeg aldrig oplevet at have så mange relativt lukrative studiejobs på bedding. Der er konstant stillinger der bliver opslået som medicinstuderende på hospitaler og klinikker af enhver art. Samtidig er der FADL-vagter som du kan tage så mange af som du orker (du skal bare lige tage SPV-kursus). Det kan nok ikke konkurrere med en fuldtidsstilling som ufaglært, medmindre man ikke har brug for noget fritid overhovedet. Måske kan du dele lidt om hvad dine alternative overvejelser er? Hvis det er en anden universitetsuddannelse - hvor stor en forskel vil det ene år mere gøre indtjeningsmæssigt set over et arbejdsliv? Formentlig næsten ingen. Min hovedpointe er at det er muligt at tjene fornuftige penge sideløbende med at studere medicin, så det ene behøver ikke at udelukke det andet.

3 Synes om