Kan i Klare endnu en MOT. ansøgning? Kritiske øjne Søges!

Vi kan til evig tid diskutere hvem der fortjener en plads på studiet og hvem der ikke gør. Jeg er ikke enig i at fordi man ikke SELV kan bikse en veldefineret og velbegrundet motivation sammen så har andre måske fortjent pladsen. Ansøgningen ændre ikke på ens erfaring. Det der er ved det, er at få HJÆLP så den bedre kommer til udtryk. Vi er alle ikke født med talenter. I sidste ende er det også vedkommens egen røv det går ud over.

Hmm…måske har jeg ikke udtrykket mig godt nok… :oops: Jeg synes det er helt ok at forumets deltagere yder hjælp i form af tips og gode råd til ansøgerene (du skulle måske fokusere mere/mindre på sådan og sådan, det ville være smart at omformulere afsnittet her og der osv) - det har jeg da også selv været med til her på forumet, MEN jeg synes ikke det er ok at vi faktisk skriver MOT for dem! Det er flere i denne tråden som har omskrevet hele MOT for M-Ali - og det synes jeg er forkert…

Og det du siger om at ens ansøgning ikke endrer ens erfaring er rigtigt nok - men motivation og erfaring scores altså hver for sig… :wink: Man kan have lavet al verdens flotte aktiviteter og arbejd - men hvis ens redegørelse for deres relevans og betydning er mangelfuld - så bliver altså hellere ikke motivationsscore ret høj… Og det er jo netop her at MOT kommer ind i vurderingen af ansøgeren - kan ansøgeren formå at formidle hvorfor det lige er ham/henne som skal få læse medicin?

Nåh…men jeg skal ikke “kuppe” denne tråden, mit indlæg er kun udtryk for min personlige mening og jeg har da også fuld forståelse for at andre mener noget andet end mig selv.

Nu vi er ved det, synes jeg ikke det er en god måde at belyse sin MOT ved at sende PM’s rundt til forskellige medlemmer (også folk der ikke har været aktive i tråden), det er fair nok du poster den på forummet så folk kan kommentere på den hvis de har lyst - men lad være med at sende den rundt til de folk der ikke gør - hvis de havde lyst eller tid til at kommentere den havde de nok gjort det på baggrund af tråden.

Jens

nu gider jeg ikke selv lige se efter, men de burde da være nemme nok at finde :shock:

nu gider jeg ikke selv lige se efter, men de burde da være nemme nok at finde :shock: [/quote]

KU: http://studier.ku.dk/studier_a-z/medicin/

SDU: http://www.sdu.dk/health/studieinformation/ (vælg hhv bachelor og kandidat-linken th på siden for at se studieordningene)

ÅH: http://www.health.au.dk/get_media_file.php?mediaid=3045

Tak for de Links :slight_smile:

Hej M-ali…

Jeg kan se at du har brugt min motiverede ansøgning som ramme for din. Så tænker du vidst at der ikke er så meget arbejde for dig at lave… Forkert! Mit indlæg med min ansøgning var kun et udkast. Har siden været ude og få den vurderet og har fundet ud af at den skal skrives helt om!!.. Well bad luck for you :o )

Knus svumpukkel85

Det betyder da ikke noget, at han har brugt din som ramme. Hvis de ting han har skrevet i den ikke direkte er afskrift og han faktisk HAR været ude og lave de ting der står…så er den vel original allerede dér.

Der er mange som har brugt min som ramme også, men det betyder intet. Det var kun opbygningen de gik efter. Alt hvad de skriver i den er deres egne erfaringer, så…

Take it easy, girl… :slight_smile:

Til svumpukkel85:

[B] Det kan godt være, at jeg har brugt din Mot ansøgning som ramme ( jeg husker ikke om jeg har gjort det, eftersom at jeg også har tjekket andre igennem og selv har skrevet en del af det) men det ændre ikke på det faktum, at jeg har været ude og lavet de ting, jeg beskriver. Desuden er det også helt tilladt at bruge denne side og andre Mot. ansøgninger til inspiration og som en slags guide til hvordan man opbygger ansøgningen!!

Så jeg forstår ikke helt, hvorfor du lyder så irriteret over det. :roll:

Kremt…det er altså ikke ligegyldigt om man “kopierer” en andens MOT og kun skriver sine egne aktiviteter og erfaringer ind… MOT skal være en personlig ansøgning - det er det ikke hvis man skriver af en anden… Vi havde et lignende tilfælde sidste år, hvor vi opdagede to identiske MOT - kun tilpasset den individuelle ansøger, vi fant også en ansøger som direkte havde kopieret en MOT som oprindeligt tilhørede en af dem som læste og scoret ansøgningeren - bad idea!

På SDU`s infosider om MOT kan man læse flg;
i Den må højst fylde 1-2 A4-sider, den skal være selvstændigt formuleret og den skal kun medtage relevante forhold.[/i]

Dersom man kopierer en andens ansøgning er dette ikke opfyldt, og dersom det opdages (hvilket chansen er ret stor for siden vi ikke er sååååå mange der deles om at læse ansøgningerne - og vi snakker sammen!) så vil det utvivlsomt trække meeeeeget ned i den totale vurderingen. Desværre kan man heller ikke, i sådan en situation, afgøre hvem der har kopieret hvem - og dermed straffes også den der er blevet kopieret. Så jeg forstår meget godt hvorfor “svumpukkel85” bliver irriteret - mit råd til alle ansøgere er derfor at ikke lægge ud sin egen MOT på nættet!

Jeg har lige tjekket svumpukkel85’s ansøgning. Den kan i lige finde via at søge på forrumet, så i kan sammenligne.

Jeg kan altså ikke se, hvor jeg kopierer din ansøgning, svumpukkel85? Det er kun din indledning som er på 3 linjer som jeg åbenbart har brugt. Og i min revideret version vil disse linjer næppe være der…

Til næste gang; Tjek det grundigere inden du proklamerer noget.

Til fitnessinstruktøren:

… siger den som ikke ved hvad en studieordning er, skriver dansk som en brækket arm og får andre til at gøre research-arbejdet for een…
buhu!

[quote]Til fitnessinstruktøren:

… siger den som ikke ved hvad en studieordning er, skriver dansk som en brækket arm og får andre til at gøre research-arbejdet for een…
buhu![/quote]

…Det er åbenbart din måde at diskutere på :cool1:

Du skulle også lige selv overveje din intellektualitet! Du er heller ikke den mest dansk kyndig, hvilket du måske går rundt og tror!

… “dansk kyndige”…

End of discussion!

:bash:

en anelse usaglig diskussion til sidst må man sige…

ikke desto mindre nærer jeg dog en smule sympati for svumpukkels synspunkt. synes det er meget ærgerligt, at en kommende og, efter eget udsagn, meget motiveret ansøger ikke har sat sig ind i studieordninger ved de 3 universiteter. hvordan kan man så vide hvad man går ind til?

at man ikke er så skarp i det danske er vel ikke en direkte parallel til uegnethed som medicinstuderende - men godt ser det ikke ud!

angående omskrivningen af pågældende motiverede ansøgning, så kan jeg kun give rmoen ret - det er sq ikke i orden, at man skriver ting om for hinanden herinde. understregninger, fremhævninger, forslag til ændringer er mere end fint, men hvis man ikke selv skriver sin ansøgning synes jeg i princippet man snyder…

hvis man er meget imod at der bliver “[size=4][color=red]hugget[/color][/size]” fra sin ansøgning, bør man [color=green]ENTEN [/color]lade være med at give den ud til folk og fæ [color=blue]ELLER [/color]understrege på det kraftigste at man gerne vil frabede sig evt “[color=red]lån[/color]” af sætninger osv.

jeg synes desuden at de to diskutionslystne hoveder m-ali og svumpukkel skal tøre øjnene, opføre sig så voksne som de nu engang er og, sidst men ikke mindst, tage deres tåbelige diskution andetsteds

Jeg synes emnet her er blevet uddebateret så langt konstruktivt som det nu kan blive - så har valgt at låse det, om ikke andet så midlertidigt indtil en anden mod har set på det.

Hvis der er nogen der er utilfredse med det er de velkomne til at PM’e mig eller oprette en anden tråd hvor det generelt at skrive en MOT kan diskuteres.

Jens