Kan jeg blive optaget?

Hej jeg er ved at blive færdig med gymnasiet, og jeg har et snit på 9,5-9,6 med bonus. Jeg blevet optaget på biomedicin. Og derudover har jeg også tænkt mig at tage et medicin kursus der varer i 6 måneder (studie akademiet). Vil det være muligt for mig at blive optaget i kvote 2 medicin efter et år og kan jeg få merit ?
Tusind tak

Jeg tror faktisk, at det er blevet ligegyldigt med erfaring i forhold til optagelse af medicin. Både Århus og Odense optager ved hjælp af prøver i kvote 2, og det mener jeg også København har tænkt sig næste år. Tror kun det Aalborg som stadig inddrager erfaring/merit.

Fuldstændig som Harris_Khan skriver.
Jeg ville ikke forvente noget merit nej, sket ikke på KU… derudover hvis de stadig kigger på erfaring ville jeg nok samle mere end blot 1 års erfaring… det plejer ikke at være nok

Jeg går ud fra, at du tænker på optagelse på Aalborg Universitet, når du snakker om at blive optaget på baggrund af erfaring, da AAU er de eneste, der vægter erfaring fra den kommende optagelsesrunde.

Jeg vil tro, at det bliver svært at blive optaget på AAU ud fra dit gennemsnit og studierelevant erfaring. Ud fra nogle af de tidligere tråde herpå siden tyder det på, at AAU vægter gennemsnittet af de adgangsgivende fag, så det ville eventuelt være relevant at forsøge at forbedre disse.

Hvis du ønsker at søge på de øvrige universiteter, optager disse alle på baggrund af en kvote 2-prøve m.m., og her er du naturligvis stillet på ligefod med de øvrige kvote 2-ansøgere.

I forhold til merit tror jeg ikke, at du skal regne med dette efter blot et enkelt år på biomedicin.

Held og lykke med det hele! :slight_smile:

Jeg har også læst omkring det her 6 måneders kursus, som man skal betale for. Ved du egentlig om det er noget universiteterne overhovedet kommer til at lægge vægt på?