Kan jeg komme i klemme?

Hej Kim
Der er absolut ingen grund til ikke at søge ind. Jeg arbejder selv inden for netop den boldgade (medicinsk gastroenterologi) og hvis man “skulle” vælge en inflammatorisk tarmsygdom, så ville jeg til hver en tid tage denne, da der er gode behandlingsmuligheder specielt når den er i den milde ende…

Selvfølgelig må læger have sygdomme ligeså vel som alle muligt andre.

Principielt er der en risiko for at du kan få en opblussen der ikke kan behandles ned med medicin og så er fjernelse af tyktarmen eneste løsning - men til gengæld er du så også kurreret efterfølgende. Så skulle det gå så galt, så er der jo stadig en løsning ud af problemet.

Mit råd: Kom i gang :smiley:

Hej Koch.

Mange tak for dit svar! Det er jeg godt nok glad for at høre. Tænkte heller ikke at det kunne være et problem, men ville gerne lige vide mig sikker. Så meget desto mere kunne man jo sige, at jeg som uddannet læge ville kunne bidrage med en god portion empirisk-personlig viden kombineret med den teoretiske viden ved netop sådan en sygdom, hvilket patienter formentlig vil kunne drage god nytte af.

Ved godt at det måske er lidt off topic; men hvad fik egentlig dig til at vælge netop denne retning inden for faget? Havde du nogle specielle overvejelser herom?

Egentlig var det kardiologien der trak, samt kirurgi - men endte på en super god gastro afdeling i Esbjerg. Det bliver bedre og bedre jo mere du kommer i i specialet. Udover sygdommene og at det er et meget ambulant speciale, så er jeg ret vild med endoskopi (kikkertundersøgelser) i både den ene og anden ende :slight_smile: Synes det er fedt at der er lidt “skabs” kirurgi over det selvom de fleste Parenkymkirurger vil ryste på hovedet… :wink:

Jeg tror meget at ens speciale valg afhænger af hvor man lige ender, og hvor gode folk er til at “rekrutere dig” til specialet… Der er selvfølgelig nogle der altid går direkte - men jeg var i bund og grund rimelig åben i turnus…

mvh L

også der i begge ender?

(nej, okay den var søgt, plat og lidt under bæltestedet) :lol: