Kan jeg komme ind på kvote 2?

, ,

Hej alle

Jeg har en sundhedsfagligbachelor, og jeg vil meget gerne læse medicin. Jeg har et fagsnit på 8,6 med 12 måneders relevant erhvervserfaring. Hvordan er mine chancer for at læse medicin? Jeg er villig til at rykke rundt i landet (både AU, AAU og SDU). Hvad tænker I?

Jeg ville hæve mit fagsnit hvis jeg var dig. I år lå den vidst på fagsnit på 9,5 (eller 9,6), med 12 måneders relevant erhvervserfaring. I hvert fald hvis vi snakker Aalborg

Tak for svar. Hvor finder du grænsen for fagsnittet på AAU?

Det er noget man får opgivet af universitetet. Men ja, der anbefales at hæve ens fagsnit. Efterfølgende ville du godt kunne have en chance for AAU.

Hvad med chancerne for SDU og AU med mig fagsnit? Jeg ved det afhænger meget af ens Unitest, men er chancerne større der og er chancerne fine?

På SDU kigger de ikke på fagsnit. Ved kvote 2 kigger de udelukkende på Unitest og hvis man går videre fra den MMI

Jeg kom ind i år med fagsnit på 8,4 og unitest på 64. Så du skal have en god test

Det vidste jeg faktisk ikke. Troede både AU og SDU var en kombi af fagsnit og Unitest. Mange tak for headsup!

Tak for svar. Var det på AU i år?

Jeg kom ind med snit under 8, tilgengæld havde jeg en fin unitest - så ja, det kan godt lykkedes