Kandidaten på AAU

Nogen der har lyst til at fortælle lidt om AAU’s kandidat? Særligt i forhold til eksamener, forberedelsesbyrde og andet relevant :pray:

1 Synes om

Hejsa,
Jeg går aktuelt på 11. semester, så kan udtale mig relativt godt om semester 7-10.
I modsætningen til kandidaten på andre universiteter og også bacheloren er der enormt meget klinik. Tænk klinik alle dage hele semesteret fra 8-12 og undervisning efterfølgende fra 12 til 15-16. Det forventes, at man de dage der ikke er undervisning bliver længere i klinik.
For mig personligt var det en ret stor omvæltning at gå fra et enormt fleksibelt studie og have flere jobs ved siden af, til at gå til et enormt struktureret og fastlåst skema uden plads til fleksibilitet og diverse jobs ved siden af.
Jeg holdte mig til de 8-16 dage og læste ikke når jeg kom hjem, men det er der også en del der gør.
I læseferien er det et kæmpe pensum til de fleste af fagene og jeg tror mange brugte enormt meget tid på at læse. Jeg personligt, synes ikke det var tiltrækkende at bruge meget tid på andet end det vi havde haft om til case og bestod også fint.
Selve eksamenerne er forskelligt opbygget, men der er et relativt stort skifte fra mange skriftelige eksamener til et klart overtal af mundtlige. Det er der selvfølgelig nogle, der trives bedre i end andre.
Håber det svarede lidt på det.
Dbh BOV

3 Synes om