Karakterer på medicin og fremtiden

Karakterer på medicin og fremtiden
0

Hej studmed’ere,
Jeg ved at der for en del år siden har været debatter omhandlende dette, men jeg er interesseret i at få et svar der er lidt mere relevant for situationen som studerende lige nu.
Sagen er den at jeg er en middelmådig studerende når det kommer til karakterer. Indtil videre har jeg anskaffet mig to 7-taller, et 4-tal og et 02. Jeg går stadigvæk på bachelordelen og er lidt nervøs for mine karakterer og mine fremtidsudsigter, og vil høre om I har oplevet at bachelor karaktererne er relevante? Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at komme til at arbejde indenfor gynækologi og obstetrik, men jeg ved også at der er mange interesserede i dette felt og der derfor er en vis konkurrence, og jeg vil derfor gerne høre om mine chancer er lig nul? Jeg tror ikke mine karakterer kommer til at blive særligt meget bedre i fremtiden, da jeg har et meget rigt liv udenfor studiet og derfor ikke har mulighed eller lyst til at bruge 12 timer om dagen hele semestret på at læse.
På forhånd tak for svar :smile:

Op i r**** med karakterne og i særdeleshed de på bachelordelen skaffet.

Bestået er bestået.

Konkurrencen handler ingenlunde om det ræs, men den forskning og de aktiviteter du lægger slut-studie eller som yngre læge: forskning (publikationer), frivilligt arbejde, kurser, kongresser etc.

Se på http://fygo.dk/ - er der ikke noget lign. for studerende - det var der en gang, mindes jeg… Basisgrupperne. Læg noget energi i det regi i stedet.

Karaktere er total ligegyldige (er selv på kandidaten). Det eneste tidspunkt det kunne have betydning er ifm. forskning hvilket er noget du bør overveje forholdsvis tidlig hvis du gerne vil ind for det speciale :slight_smile: men selv der har jeg kun hørt om en person der er blevet bedt om karaktere :slight_smile:

Så nyd livet men sørg for at bestå :wink:

Tak for svar begge to. :blush:
Det er dejligt at høre at mine karakterer ikke er så vigtige. Jeg har faktisk planer om at blive aktiv indenfor en forening der har med gynækologi og obstetrik at gøre i løbet af næste semester :smile:

Jeg vil helt sikkert IKKE noget indenfor for forskning, min mor har tidligere været forsker indenfor biologi så jeg er helt sikker på at det ikke er mig. :joy:

Du kommer næppe uden om en phd - hvis du vil gyn/obs og tænker en hoveduddannelsestilling og senere en slutstilling i København eller Århus.

Men det må du høre de andre i FYGO om - de ved nok, hvad der kræves eller ej.

Forstår godt hvad du mener. Jeg ønsker heller ikke at være forsker, men nu sidder jeg faktisk på Herlev og forsker :slight_smile: Det er jeg nød til hvis jeg vil ind for det speciale jeg gerne vil (Derma)

Så du skal nok ikke satse på gyn/obs hvis du vil undgå at forske :slight_smile: