KBU Aabenraa eller Thisted?

Hej … jeg har trukket et temmelig kedeligt nummer - som de kvikke kan regne ud, når jeg nu ikke har valgt endnu:) - det ser realistisk ud at valget står mellem Thisted og Aabenraa når jeg kommer til fadet :cry: … mit spørgsmål til jer er så: Nogen der kender noget til de to steder?
Jeg er selv født og opvokset i København K og ikke særlig velbevandret i det jyske … lidt sent at få øjnene op for virkeligheden her 2 dage før mit liv vælter, men har benyttet mig af tung-benægtelses teknikken for at komme igennem eksamen og er nu temmelig rundforvirret over alt det praktiske med eventuelle opsigelsesfrister på mandens job eller logistikken der følger med at være “enemor” i det jyske uden socialt netværk og incl. nattevagter, mulighed for institutionsplads i Jylland? risikoen at få en almen praksis langt fra hospitalet - og deraf muligt 3 flytninger på 1 år osv. osv. … og selvfølgelig det åbenbart helt afgørende spørgsmål i mit liv: Hvad betyder mojn egentlig?
Håber nogen har et par guldkorn om de to steder?

Har du læst om begge sygehuse og hvad de tilbyder i Dagens Medicin? De har lavet en KBU guide, de kan være det er til lidt hjælp, der står bla. om der er pasningsgaranti, vagtfordeling mv.
Håber på det bedste

Tak Skablund - jeg læser:)

Hejsa.
Jeg er en (måske) kommende med-studerende, så det faglige kan jeg ikke svare dig på, lad os gøre det klart fra starten! Til gengæld er jeg sønderjyde og har boet i Åbenrå i nogle år. Lad mig starte med at sige, at jeg ikke helt forstår hvor dine overvejelser kommer fra. Har du set hvor langt ude Thisted ligger? :smiley: Hvor er motorvejen? Svar: Aabenraa ligger 7 km. fra E20 og dermed kun nogle timers kørsel fra KBH (3 timer plejer man vidst at sige).
Og så lidt beroligende facts… Åbenrå er ikke verdens ende (som du sikkert som KBH’er tror) men Europas start! :wink: Åbenrå ligger på østkysten og der er derfor rigtig god logistik som forbinder byen til syd og nord. Hvis du undrer dig over togene, så afgår de fra Rødekro, som ligger 10 km fra Åbenrå (endnu tættere på hospitalet som ligger mellem åbenra og rødekro, tæt på motorvejen). Da åbenrå er en landkommune og godt er klar over det, findes der noget så genialt som taxa! Og nej det er ikke dyrt. DU bestiller to timer forinden igennem sydbus og vupti, du har taxa til døren, stort set til bus-taktster (6 kr./km).
I det hele taget er Åbenrå ikke så slem. Den ligger dejligt med skove fjord omkring. Nord for byen finder du der der af flere kaldes et af Danmarks smukkeste områder. Nu ved jeg ikke hvilket fag din mand arbejder indenfor, men vil umiddelbart tro at han har lettere ved at finde noget dernede. 45 min og man er i Kolding… Jeg tror du vil kunne blive glad for det! Er der andet praktisk jeg måtte kunne hjælpe med, må du endeligt sige til.

Med venlig hilsen
Kristine

Hej Kristine
Tak for dit svar - det endte med at der var en mulighed tilbage i Holstebro som jo er nogenlunde tæt på Karup lufthavn (hvorfor jeg troede den røg hurtigt, men den gad igen af de 20 før mig idag have :smiley: ), så der endt jeg … men det er da lige før jeg får helt lyst til at tage til Åbenrå efter din slagstale … den var super og dejlig konkret:) Held og lykke med søgning til studiet:)