KBU og tabt arbejdsfortjeneste

Nogle der har prøvet at være i turnus/KBU samtidig med at de har været tilkendt tabt arbejdsfortjeneste til et barn?

Kan det overhoved lade sig gøre eller kan hospitalet nægte en det?

http://www.aalborgkommune.dk/BORGER/BOE … neste.aspx

det er kommunen som “erstatter”, og der kræver at du/i søger om det inden.
Se ellers social lovgivningen.
fx. http://www.forsikringogpension.dk/Press … r_2009.pdf

mvh
Svend

tak, men det vidste jeg faktisk godt og jeg ved at vi er berettiget til tabt arbejdsfortjeneste (TAF), men jeg kender andre der er blevet fyret pgra de søgte om TAF eller hvor arbejdspladsen nægter at de kan få ‘fri’ hertil.
Der har tidligere været en tråd herinde om at man ikke kunne tage turnus på deltid og derfor søger jeg erfaringer om man overhoved kan være i KBU og samtidig være tilkendt TAF = i vores tilfælde gå til behandling/undersøgelser med vores søn flere gange/mdr

Du kan godt under særlige omstændigheder få turnus på nedsat tid.
Men det kræver:

  1. Godkendelse fra sundhedsstyrrelsen
  2. Godkendelse fra arbejdsstedet

Hvis ens grund er saglig nok (bunder i medicinsk problem), kan jeg ikke forstille mig nogle problemer, ud over at din turnus kommer til at trække ud.

Men ring til sundhedsstyrrelsen imorgen, og snak med dem.

mvh
svend

Hej Theresa,

jeg ved ikke om du har allerede har gjort det, men hvis jeg var dig ville jeg snakke med din fagforening (=YL) om sådan en vigtig sag. Jeg synes du skal snakke med YL inden Sundhedsstyrelsen. Førstnævnte er til for dig, sidstnævnte ikke.
Kender ikke til reglerne om “tabt arbejdsfortjeneste” og ved ikke hvor mange timer det i dit tilfælde drejer sig om. Men grundlæggende kan man sige at lægelig videreuddannelse er ved at ændre sig fra tidligere at være tidsstyret til nu at blive kompetancestyret. D.v.s. at “i princippet” handler det ikke om hvor længe man er et sted, men hvornår man har lært det man skal lære.
Uddannelsesområdet er dog en kæmpe supertanker der ikke vendes på en dag, så det er ikke altid at de lokalt har samme forståelse som hvad man har besluttet politisk.

vh

Andreas