Kemi A mygind

Hej - Jeg skal søge på medicin til næste sommer og har læst mig frem til de kræver meget kemi på KU, Kan det betale sig at købe kemi A 1 og 2 af Mygind og få styr på dette ? eller er det rigeligt med Kemi B ? I løbet af året skal jeg supplere kemi B og fysik B men jeg vil jo gerne gøre det lettest for mig selv og overvejer at købe de to bøger :slight_smile:

Hmm, jeg kan kun snakke for AU, men der er kemi dækkende i dette lille kompendium, som du kan bestille på bibliotek.dk:

Kompendium til medicinsk kemi - Anders Overgaard Pedersen

Tak , den vil jeg bestille :smiley:

Da jeg havde kemi i sin tid, var kemi B, A1 og A2 pensumdækkende lærebøger som underviserne refererede til. Men jeg hører at kemien er lavet om, og er blevet mindre omfattende. Kemi A1 og A2 er dog letlæst, og har du styr på indholdet i de bøger, er dog allerede rigtig godt kørende.

Min kæreste var på den nye ordning, hvor McMurry vist er anbefalet som læsebog. Jeg ved ikke hvordan situationen er med kemi B, A1 og A2. Du kan høre mere om McMurray her:

fundamelntals-of-organic-chemistry-john-mcmurry-t1079.html

Du kan iøvrigt læse mere om semestrets indhold, lærebøger og målbeskrivelser for fag her:

http://sis.ku.dk/kurser/lptree.aspx?xnr … ssic&fnr=3

Jeg vil dog fraråde dig at bruge din ferie på at læse, nyd dine sparsomme ferier.

Tillykke med optaget og velkommen til
Powerpuff

De krævede at man kunne meget kemi før, men de har skåret en hel del ned på hvor meget man skal kunne. Jeg var oppe til eksamen her for snart to uger siden og blev overrasket over hvor let kemidelen egentlig var…
Til undervisningen underviste vores lærer efter McMurry så den ville jeg købe i stedet for Mygind. De opgaver der er i McMurry ligner også de spørgsmål man bliver stillet til eksamen. Mygind er heller ikke helt pensumdækkende, selvom en stor del står deri.

Hvad hedder McMurry bogen ??+

Som andre siger er kemi blevet meget nemmere end før i tiden… De har faktisk droppet at kalde det kemi - det hedder nu “Cellens Kemiske Komponenter” :wink:
Hvis du har haft kemi på A kan du tage den helt med ro, hvis du haft kemi på B skal du nok arbejde lidt mere med det. Det burde dog ikke være nødvendigt at læse forud hvis du kun har haft det på B, bare følg med - så skal du nok bestå kemi :smiley:
Til eksamen i juni havde de fleste jeg har snakket med 0-2 fejl ud af 25 opgaver 8)