Kemi til Medicin

Hejsa jeg gør mig klar til at komme ind på Medicin studiet og har sendt mine ansøgninger, i den sammenhæng skal jeg eftersende dokumentation på at jeg supplerer mit Kemi-C op til Kemi-B (da det er et krav ved alle 3 universiteter) jeg er blevet gjort klar over at et sommersuppleringskursus er en løsning på at blive klar og så gik det op for mig at det ultimativt mest optimale ville være hvis jeg kunne supplere mit kemi til B-niveau mens jeg er på sommerferie i England for at besøge min familie, så kunne jeg have det hamrende skægt med min familie og samtidigt sørge for at læse noget kemi hver dag, så jeg ville høre er det muligt at Opsupplere Kemi-C til Kemi-B niveau i England

Og hvis der ikke er nogen der kender svaret på dette vil jeg også gerne høre om der er nogen der ved hvor man kan spørge for at få svar på dette?

Med venlige hilsener Henrik

Kender desværre ikke svaret…

Men er det ikke kun SDU der accepterer sommersupplering?

Hej med dig,

Du kan da ikke læse kemi B-niveau uden at deltage i undervisningen. En stor del af iúndervisningen er forsøg med efterfølgende rapporter. Disse raporter skal godkendes for at gå til eksamen.

Normalt skal alle specifikke krav være opfyldt inden 5.juli, dvs. at du ikke kan læse kemi, fysik eller matematik i sommerferien mens din ansøgning bliver behandlet. Du bør tjekke op på det ved de universiteter du søger.

[quote=“tossen”:2xhx45tf]Hej med dig,

Du kan da ikke læse kemi B-niveau uden at deltage i undervisningen. En stor del af iúndervisningen er forsøg med efterfølgende rapporter. Disse raporter skal godkendes for at gå til eksamen.

Normalt skal alle specifikke krav være opfyldt inden 5.juli, dvs. at du ikke kan læse kemi, fysik eller matematik i sommerferien mens din ansøgning bliver behandlet. Du bør tjekke op på det ved de universiteter du søger.[/quote]

Faktisk så HAR jeg chekket grundigt op på det, såfremt det kun er et fag og et niveau der mangler så accepterer universiteterne betinget optagelse hvor man kan dokumentere at inden sommerferien er over har man opfyldt alle kravene, jeg har også ringet og spurgt om dette.

Jeg havde også tænkt mig at deltage i undervisningen, det jeg brænder for at finde ud af er om det i England er muligt at tage et kursus i Kemi-C -> Kemi-B Niveau med et pensum tilsvarende det danske, jeg vil enormt gerne vide hvem der kunne besvare dette.

Kun studievejledningen på medicin har svaret på dit spørgsmål.
Held og lykke