Kemilærer KU

Jeg kan se at jeg har fået Gert Wahlgreen som kemilærer… har hørt halvdårligt om ham… nogen der har haft gode/dårlige erfaringer med ham… og hvis han virkelig er så slem… nogle der kan give nogle gode råd?? :cry:

Gode råd? Et universitetsstudium ligner ikke gymnasiet på sådan en måde at man kender sin lærer eller omvendt. Hør godt efter timerne og lav dine ting, så du ikke dumper til eksamen…han er ikke slem.

Men udover hans personlighed (eller tilbøjelighed til mærkelige kommentarer) er han så en god underviser… altså kan han formidle stoffet?

Jeg kender ikke Gert Wahlgreen, men har selv meget gode erfaringer med Jan (som jeg ikke lige erindrer efternavnet på), ligesom jeg ved adskillige studerende - mod politikken - fulgte hans timer, selvom de var holdsat andetsteds. Han udbyder desuden private kemitimer til små grupper…

Han hedder Jan Jensen, og han er super dygtig!

Har selv haft Gert Wahlgren. Han er en meget flink person, men superlærer er han ikke. Han er heller ikke dårlig, sagen er bare den at kurset i medicinsk kemi giver anledning til en del panik hos de studerende og dette kommer til udtryk ved at underviseren bliver bombarderet fra højre og venstre med spørgsmål om vigtige og (meget ofte) mindre vigtige ting. Og hvis underviseren ikke er god til at håndtere dette, hvilket Gert er mindre god til, ja, så går den røde tråd i undervisningen tabt og de studerende efterlades mere håbløse efter undervisningen end inden! Gert er dog fagligt meget dygtig og så længe du bare forbereder dig til timerne så skal du nok få noget ud af undervisningen.
Mht. andre undervisere så har jeg ligeledes hørt at Jan skulle være kanongod. Ligeledes er Sune Danø super, men han underviser vist kun i organisk kemi og holder et par forelæsninger (som er super).
Et andet tip til den organiske kemi: læs McMurry så bliver det en barneleg for dig!
God fornøjelse!

[quote=“Al-Hash”:3ioqdgr0]Har selv haft Gert Wahlgren. Han er en meget flink person, men superlærer er han ikke. Han er heller ikke dårlig, sagen er bare den at kurset i medicinsk kemi giver anledning til en del panik hos de studerende og dette kommer til udtryk ved at underviseren bliver bombarderet fra højre og venstre med spørgsmål om vigtige og (meget ofte) mindre vigtige ting. Og hvis underviseren ikke er god til at håndtere dette, hvilket Gert er mindre god til, ja, så går den røde tråd i undervisningen tabt og de studerende efterlades mere håbløse efter undervisningen end inden! Gert er dog fagligt meget dygtig og så længe du bare forbereder dig til timerne så skal du nok få noget ud af undervisningen.
Mht. andre undervisere så har jeg ligeledes hørt at Jan skulle være kanongod. Ligeledes er Sune Danø super, men han underviser vist kun i organisk kemi og holder et par forelæsninger (som er super).
Et andet tip til den organiske kemi: læs McMurry så bliver det en barneleg for dig!
God fornøjelse![/quote]

Mange tak :smiley:

Mackie, har du fået tilsendt en liste over lærere eller hvor kan du se det? Jeg er jo vinterstarter, så muligvis derfor, at jeg ikke har fået materiale omkring det med posten!?

Det kan jeg se på http://www.sis.ku.dk under skema og hold (efterårssemesteret)… ved ikke om man kan se det for forårssemestret

hehe nope - sikkert først en gang til jan.

Jeg havde Kirsten Svane, da jeg gik på studenterkursus. Jeg synes virkelig hun er god - så jer, der skal have hende, kan godt glæde jer!