Klage over Osval vejleder?

En undertitel til dette indlæg kunne være “Hvor meget skal man finde sig i?”. Jeg har haft et mildest talt elendigt forløb med min Osval I pga. min vejleder. Han har stort set aldrig svaret på mine mails, eller været til at få fat på over tlf. eller på sit kontor. Hvis jeg endelig var så heldig, at aftale et møde med ham, aflyste han uden varsel eller lod mig vente på sit kontor i en halv time, inden han dukkede op. Jeg har igennem hele forløbet næsten ikke kunnet få noget feedback på opgaven eller kunnet få svar på spørgsmål :frowning:

Da jeg skulle aflevere opgaven, oplyser min vejleder mig om, at den censor han havde valgt, går på pension og derfor ikke kan nå at rette min opgave, men lover mig at finde en ny. Tiden går, og en uge efter fristen for karaktergivning, hvor jeg ikke har fået noget resultat, får jeg af vide, at han stadig ikke har fundet en censor… Vel at mærke at dette er halvanden måned efter jeg afleverede.

I dag, 2 måneder efter karakterfristen, har jeg stadig ikke hørt noget, på trods af, at jeg jævnligt sender mails og beder om at få svar.
(Jeg ville jo gerne ringe til ham og fortælle hvor luset han har opført sig, men et mindre raserianfald trækker sjældent en karakter op)

Er jeg den eneste der er blevet behandlet sådan? Kan man klage over en Osval vejleder? Hjælper det overhovedet? Hvis bare det kunne forhindre ham i at blive vejleder igen, for at andre slap for den oplevelse.
Eventuelt kunne man på studmed.dk lave en slags “blacklisting” over de vejledere som folk (med god begrundelse) har haft dårlige erfaringer med?

Jeg ville helt klart klage over sådant et forløb.
Kontakt din studievejleder om hvordan.

Hvis en vejleder ikke engang har tid til at svare på mails, så skal han ikke stille sig til rådighed. De får vel penge for det ?

Hej Le Meuf,

jeg vil foreslå dig at rette henvendelse til det Medicinske Studenterråd eller Studienævnet. Det er disse instanser, det har kompetancen til at gøre noget ved forholdende.
Jeg går stærkt ud fra der bliver gjort noget seriøst ved klagerne.
Det virker jo bl.a. når man klager over eksaminatorer, således at de kan miste retten til at eksaminere.
Jeg vil fraråde dig, at lave en form for black-listing. Da jeg ikke synes sådanne persone sager(for begge parters vedkommende), hører hjemme i sådan et Web-forum.

VH

Andreas Lundh

Inden du black lister nogle, vil jeg også klage til de instanser alundh foreslå, men jeg ville da sandelig også ringe til ham og konstruktivt fortælle ham hvor meget af din tid han har spildt (nu har jeg også altid været et brokkehoved)!! Manden tænker måske, går den så går det, men det gør det ikk!!