Kollegiesøgning og evt. vinterstart

Hej,
Jeg søger ind på Medicin på KU til sommer og håber self. på at blive optaget :slight_smile: Men er blevet lidt forvirret med hensyn til at søge kollegie.
Jeg har læst at man kan søge 3 mån. før forventet studiestart. Men det er jo lidt specielt med medicin fordi man kan starte både sommer og vinter. Og jeg ved jo ikke før august hvornår jeg skal starte (hvis jeg skal starte!).
Skal man bare søge, som om man forventer at starte i September? Og hvad så hvis man ender med at starte til Februar/selv ønsker at starte i Februar?
Indtil videre har jeg fundet RHK og Industrikollegiet som jeg gerne vil søge ind på, men generelt vil jeg bare gerne bo et sted, som er ret tæt på Panum og gerne med eget badeværelse, men det er ikke et ultimativt krav :slight_smile: .

Er du sikker på at du har læst rigtigt? I århus kan du søge så tidligt du vi, men du kan bare tidligst få et værelse 3 måneder før studiestart (med mindre det er mig der har læst forkert :? ).
Du kan vel bare oprette 2 ansøgninger, en til vinter og en til sommerstart.

Start med at søge nu. Du kommer alligevel til at vente ~ 8 måneder før du begynder at få tilbud fra kollegierne med mest udskiftning. Du kan ikke flytte ind mindre end 3 mdr før studiestart, men du bør skrive dig op nu - og helst lige nu!