Kollegieværelse

Hvornår må man begynde at søge efter et kollegieværelse :?:
Er der ikke en regel der siger “5 måneder inden studiestart”? :slight_smile:

Hygge hejsa :?

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men kommer du udenbys fra har man altid nemmere ved at få et koll. værelse specielt hvis man er villig til at bo uden for byen.

Da jeg i sin tid startede i odense fik jeg den 17 aug. at vide at jeg kunne blive sommerstarter i stedet for vinterstarter og den 24. havde RIU fyn fundet et kollegieværelse til mig. Godt nok på et koll. 9 km fra Uni (på Rasmus Rask Kollegiet) men jeg havde et koll. værelse.

2 år senere flyttede jeg ind til “down town” Odense - idet man efter at have boet min. 6 måneder på et koll. kan søge på de andre koll.

Tak for hjælpen :smiley:

Jeg ved at man i Århus kan søge om kollegieværelse 6 måneder før man påbegynder sin uddannelse. Er selv igang med den store boligjagt i Århus. Men hold op hvor er der lang ventetid på mange af kollegierne :?

Da jeg flyttede til Kbh. - fra det mørke Vestjylland - fik jeg et kollegieværelse med det samme på det fantastiske Rebæk Søpark Kollegie (ligner et polsk plejehjem inde og ude).

Hos CIU i Kbh. får man 4 måneders anciennitet hvis man kommer fra postnumre langt væk :slight_smile:

Damen ved skranken fortalte, at man skulle søge kollegier vest for byen eller på Amager. Samtidig skulle man skrive indflytning 1/6 el. 1/7, da det vil gøre ens ansøgning aktiv tidligere (ansøgningen bliver aktiv 6 mdr. før indflytning), og derved ville man være med i en indstilling tidligere end “alle andre”, der skriver 1/8 … det eneste man risikerer er lidt ekstra husleje (men hvis man piver lidt for de gamle kan den vel løses…)

[quote=“Zerina”:2j5w2qhj]Hvornår må man begynde at søge efter et kollegieværelse :?:
Er der ikke en regel der siger “5 måneder inden studiestart”? :slight_smile:

Hygge hejsa :? [/quote]

Se evt. de 3 nye artikler om studiebyer

http://www.studmed.dk/cms_articles.php