Komme i gennem medicin uden at læse

Hej
Jeg er kommende studerende på SDU og ville høre om der er nogle, som er kommet igennem studiet med YouTube videoer, uden at have læst så meget i bøgerne?

1 Synes om

Det kan du godt. Jeg ved ikke om det skal være et mål i sig selv, men det kan da lade sig gøre. Folk lærer jo meget forskelligt. Personligt læste jeg ikke ret meget under studiet (i bøgerne!!), men det er på ingen måde ensbetydende med at jeg ikke lavede noget. Så kan man se videoer som du selv nævner, man kan komme til undervisningen og supplere med videoer og opgaver, man kan snakke med sin studiegruppe, man kan…

Enhver skal finde sin vej og den bedste måde at lære. Det er meget forskelligt fra person til person.

God vind med det!

Dbh.
KmK

1 Synes om

Hej

I teorien er det muligt. Men tror man gør det svært for sig selv ved ikke at læse pensumdækkende bøger og skal til at finde hele pensum som videoer spredt ud over flere content creators. Vil tro at det er nemmere på kandidaten, da pensum ofte er mere begrænset til sygdomme hvor en video fx dækker en sygdom.

Der er selvfølgelig youtubers og folk der har lavet disse videoer længe, der har etableret en hel database af stort set alt hvad der hører under medicin studiet, men disse koster ofte et beløb pr måned.

hvad er formåle med ikke at læse i bøgerne?
Er det frodi du ikke læser så godt, eller er det fordi du synes de er dyre eller er der en anen grun?

Hvis du ikke læser så godt ( det gør jeg heller ikk som mange nok kan se er jeg orblind) så kan du søge nota hvor man kan få hjælp til oplæsning.
Hvis du syns at bøgerne er for dyrer så kan du foreksemple låne dem på biblioteket?

Mange hilsener

Jeg læser heller ikke i bøger, men følger undervisningen meget grundigt og laver flashcards til mig selv. Føler jeg ikke at pensum er blevet tilstrækkeligt dækket, ser jeg videoer eller finder læsestof på nettet. Op til eksamen gennemgår jeg mine flashcards og laver samtlige tidligere eksamenssæt jeg kan få fingrene i. Det kan bestemt lade sig gøre.