Kommende med. stud. i århus

Hej!

Tänkte höra om det är någon der startar på medicin studiet i Århus augusti 09?

Linnea

Hej Linnea
Jeg starter her til sommer i Århus. Det bliver spændende og glæder mig :slight_smile:

Hej,
Jeg starter også til august… :smiley:

Glæd jer til at starte på verdens bedste studie :wink:

Jeg og, jeg og! ^^,

Vet noen hvilke bøker man skal kjøpe seg til semesterstart?
Og… NÅR er semesterstart? :?

Edit:
P.S.

Jeg sendte inn mitt tilgangsbrev, og fikk et kvitteringsbrev tilbake,
vet noen om man skal få noe mer enn et kvitteringsbrev? Virker litt
søkt når man bare får et kvitteringsbrev når man har sendt inn sitt
tilsagnsbrev? Funker det ikke slik at tilsagnsbrevet vil medføre at man
skal motta et opptagelsesbrev istadet for kvitteringsbrev?

Man får først et brev om , at de har modtaget din ansøgning … Senere (hvis du bliver optaget) får du en optagelsesmeddelelse , som du skal svare tilbage på via internettet…
Ang. bøger får man alt at vide i forbindelse med studiestart

Gia,

Skolan startar den 27 augusti http://www.health.au.dk/menu1598-da.

Vad gäller böcker så kan man i Århus köpa dem hos medicinerladen ,http://www.medicinerladen.dk/, eller på adlibris.com (kanske lite billigare).Men jag tror nog inte man behöver köpa alla på en gång. Här är de böcker man använder första semestret:

Bevægeapparatens anatomi, Finn Bojsen Møller

Hovedets, halsens & de indre organers anatomi, Peter Holm-Nilesen & J Rostgaard

Embryologi, Langman

Histologi, Finn geneser

Essential Cell Biologi

Medical Genetics

En bok i Neuroanatomi; Per Brodal’s Sentranervesystemet eller Carsten Bjarkam’s Neuroanatomi

  • ett människoatlas

Mvh

Linnea

Linnea:

Skal man ha fått informasjon om dette? Jeg har nemlig ikke
fått noe som helst jeg. Rart.

Takk for informasjonen ivertfall, skal få kjøpt et par bøker her
i Norge, hvor det ikke er moms på bøkene!

nej information om studiestart mm kommer senare, men det går att hitta en del på au.dk.

Jeg kan anbefale, at man venter med at købe bøgerne til efter studiestart, fordi bøgerne kan blive lavet om i sidste øjeblik.

apopov

Men er det ikke slik at visse bøker ikke blir oppdatert på årevis?
F.eks. så hørte jeg at Embryologi av Langmann ikke har vært oppdatert på 8 år nå?

Jeg starter også på AU her til aug…og glæder mig super meget :wink:

Bør jeg se det som noget negativt, at jeg ikke ved om jeg er kommet ind på AU, selvom jeg har søgt dertil?

[quote=“apopov”:367qlga4]Jeg kan anbefale, at man venter med at købe bøgerne til efter studiestart, fordi bøgerne kan blive lavet om i sidste øjeblik.
apopov[/quote]

[quote=“giatr”:367qlga4]Men er det ikke slik at visse bøker ikke blir oppdatert på årevis?
F.eks. så hørte jeg at Embryologi av Langmann ikke har vært oppdatert på 8 år nå?[/quote]

Det er nemlig helt rigtig, at bøgerne kan opdateres i sidste øjeblik. Derfor vil jeg også klart sige, man skal vente med at købe bøger til efter studiestart. Det er også godt at tale med et par medstuderende og andre, inden man går på bogjagt.
Det er i det hele taget ikke til at vide, hvornår en bog opdateres.

Derfor er det en god idé, hvis man vil læse noget, inden studiestarten går, at gå på biblioteket og låne.
Så kan man også danne sig et indtryk af den givne bog, inden man endeligt beslutter sig for, hvilken man synes bedst om.

I øvrigt kan læseplanen også blive lavet om i sidste øjeblik, og hvis underviserne så anbefaler en anden bog, end den man lige har købt…

apopov