Kommende studerende på AU

Nu har KU og SDU tråde om det samme emne, så syntes jeg der manglede en til os på AU.

Jeg er så en af de heldige der kom ind til september og jeg glæder mig helt vildt.

Jeg er 21 år og har brugt de sidste to år siden gymnasie på arbejde og bo i udlandet.

Er helt vildt spændt på hvordan det bliver at endeligt læse medicin og kan ikke vente med at købe bøgerne. Bliver fedt når vi skal på rustur den 28. :slight_smile:

Jeg giver hector fuldstændig ret, der manglede en tråd til AU :smiley:

Jeg har været så heldig at få tildelt en standbyplads på AU, så nu er det bare at gå og vente…

Jeg glæder mig helt usandsynligt meget til at komme igang, så ventetiden bliver sikkert lang, med mindre man er heldig at få en plads til februar… Men hovedsagen er selvfølgelig at man er sikret optagelse :smiley:

Glæder mig til at møde alle de kommende medstuderende…

Ellers er der bare tilbage at ønske alle de heldige som er optaget tillykke, og held og lykke med studiet :wink:

Jeg glæder mig også meget til at starte til sept. Jeg håber, at studiet lever op til mine forventinger :slight_smile: Har nemlig så meget godt om studiet på AU.

Forresten, hvornår får vi materiale om rusturen, studiestarten osv ?

[quote=“Aloudal”:1ht2bow3]Jeg glæder mig også meget til at starte til sept. Jeg håber, at studiet lever op til mine forventinger :slight_smile: Har nemlig så meget godt om studiet på AU.

Forresten, hvornår får vi materiale om rusturen, studiestarten osv ?[/quote]

Der står i det mail man får på AU postkassen at der skulle komme mere information snarest muligt, men indtil videre har jeg heller ikke fået noget.

Har I to fundet bolig i Aarhus allerede? Jeg flytter sammen med min kæreste i Randers den 15. august, men vi leder efter en 2-3 værelses lejlighed i Aarhus til billige penge(hvis det findes) til næste år. Håber ikke den lange distance går ud over ens studie.

hej kommende medstuderende. Jeg er også en af de heldige der er blevet optaget på medicin på au. Men med en alder på 19år starter jeg først til februar så vi kommer nok ikke på rustur sammen. Glæder mig nu til at begynde, i må lige sige hvordan det er :o
Hvornår begynder septemberstartere?
Vi ses forhåbentligt om et par måneder

for mit vedkomende har jeg ikke fundet mig noget endnu, da jeg som sagt er optaget på standbyplads. Men jeg er da selvfølgelig begyndt at kigge mig lidt omkring, og bliver da også skrevet på ventelister. Men jeg går først for alvor i gang med at søge, når jeg ved hvornår jeg skal starte.

Men med den sølle SU man får, bliver det nok et kollegieværelse i første omgang :lol:

Ang. transsporten tror jeg ikke det bliver noget problem, så længe der er for en kortere periode, og man er opsat på at få det til at fungere :slight_smile:

Men held og lykke med at finde en passende bolig :slight_smile:

jeg har desværre ikke fundet en bolig endnu, men jeg har en plan B ( at bo hos en veninde indtil jeg selv finder noget).

Held og lykke med boligjagten Hector :slight_smile:

Hey Everybody…

Jeg er også en af de heldige der starter i september! Har fået tilbudt et kollegieværelse fra d. 1/9 så det er bare perfekt!
Til jer vinterstartere så skulle det være noget nemmere at få bolig til den tid da der ikke er så mange om budet… Til orientering er kollegie8000 stedet hvor man søger om studiebolig til ok-priser… EN RIGTIG GOD IDE er at søge rigtig tidligt og sætte ens indflyttelsesdato langt før man egentlig vil have en bolig. Man behøver ikke at have tilføjet nogle boligønsker så på den måde undgår man at få et tilbud i utide… Et par måneder inden man skal starte kan man så tilføje de steder hvor man helst vil bo og så skulle chancen være ok.
Men det er SÅ svært at få noget at bo i i Århus, især alene, det er noget nemmere hvis man er 2! SÅ sæt ikke for høje forventninger…

Vi ses! Glæder mig til hytteturen!!:slight_smile:

Hej igen, det står under info for rusturen at vi skulle have fået mere info om det sidst i uge 33, men jeg har stadig intet fået. Har I andre fået brev eller mail i sidste uge?

Hej til dig…

Ja, jeg har fået en del materiale med posten for en uge siden, så måske skulle du kontakte AU ?!

[quote=“Aloudal”:3mj1cvrb]Hej til dig…

Ja, jeg har fået en del materiale med posten for en uge siden, så måske skulle du kontakte AU ?![/quote]

Ja det gør jeg imorgen så, tak for svar!

[quote=“rgh05xCA”:2y5wlynb]
Hvornår begynder septemberstartere? [/quote]

Første dag er torsdag d. 28. august hvor der er en slags introdag med rundvisning på uni, lidt velkomstaler fra de forskellige, og så ender det i en bar (http://www.umbilicus.dk/kalender.php?act=59) der traditionen tro plejer at være ret sjov :o

Dagen, eller rettere morgenen efter er der et lille formelt program igen, hvor bl.a. de forskellige foreninger introduceres, lige fra de kristne medicinere til UMBI (der nok skal blive meget informativt som altid :slight_smile: ) … herefter bliver årgangen brækket op i to og turen går til to forskellige gudsforladte hytter langt ude på heden … ved ikke hvad de vise tutorer i år har valgt at tage med i skrivelserne, men hvis man har en god omgang kontanter, noget gallatøj & udendørstøj samt noget at sove på/med så kommer man langt.

Efter rusturen følger noget pubcrawl, som regel en organiseret bytur, samt en temabar (http://www.umbilicus.dk/kalender.php?act=60) d. 5. september efter almindelig fredagsbar.

Tak for beskrivelsen! Der er da virkelig noget at glæde sig til :slight_smile:
du mener vel d. 28. august.

[quote=“rgh05xCA”:80csruns]Tak for beskrivelsen! Der er da virkelig noget at glæde sig til :slight_smile:
du mener vel d. 28. august.[/quote]
jep, er ikke ret god med datoer :slight_smile:

[quote=“jensemand”:3voyu9il][quote=“rgh05xCA”:3voyu9il]
Hvornår begynder septemberstartere? [/quote]

Første dag er torsdag d. 28. august hvor der er en slags introdag med rundvisning på uni, lidt velkomstaler fra de forskellige, og så ender det i en bar (http://www.umbilicus.dk/kalender.php?act=59) der traditionen tro plejer at være ret sjov :o

Dagen, eller rettere morgenen efter er der et lille formelt program igen, hvor bl.a. de forskellige foreninger introduceres, lige fra de kristne medicinere til UMBI (der nok skal blive meget informativt som altid :slight_smile: ) … herefter bliver årgangen brækket op i to og turen går til to forskellige gudsforladte hytter langt ude på heden … ved ikke hvad de vise tutorer i år har valgt at tage med i skrivelserne, men hvis man har en god omgang kontanter, noget gallatøj & udendørstøj samt noget at sove på/med så kommer man langt.

Efter rusturen følger noget pubcrawl, som regel en organiseret bytur, samt en temabar (http://www.umbilicus.dk/kalender.php?act=60) d. 5. september efter almindelig fredagsbar.[/quote]

Står der noget om, hvad man skal have med de forskellige dage?

[quote=“hector does go rug”:3q9xt75f][quote=“jensemand”:3q9xt75f][quote=“rgh05xCA”:3q9xt75f]
Hvornår begynder septemberstartere? [/quote]

Første dag er torsdag d. 28. august hvor der er en slags introdag med rundvisning på uni, lidt velkomstaler fra de forskellige, og så ender det i en bar (http://www.umbilicus.dk/kalender.php?act=59) der traditionen tro plejer at være ret sjov :o

Dagen, eller rettere morgenen efter er der et lille formelt program igen, hvor bl.a. de forskellige foreninger introduceres, lige fra de kristne medicinere til UMBI (der nok skal blive meget informativt som altid :slight_smile: ) … herefter bliver årgangen brækket op i to og turen går til to forskellige gudsforladte hytter langt ude på heden … ved ikke hvad de vise tutorer i år har valgt at tage med i skrivelserne, men hvis man har en god omgang kontanter, noget gallatøj & udendørstøj samt noget at sove på/med så kommer man langt.

Efter rusturen følger noget pubcrawl, som regel en organiseret bytur, samt en temabar (http://www.umbilicus.dk/kalender.php?act=60) d. 5. september efter almindelig fredagsbar.[/quote]

Står der noget om, hvad man skal have med de forskellige dage?[/quote]
bummelum, har ikke fat i dette års tutormateriale, taler ud fra tidligere egne erfaringer som tutor og umbi …

[quote=“hector does go rug”:2mx4p89o]
Står der noget om, hvad man skal have med de forskellige dage?[/quote]

Her står en lille smøre om hvad der skal foregå:
http://www.health.au.dk/menu550-da

Som jeg husker det var forelæsningerne ganske kedelige (de ser ud til at være nogenlunde de samme som jeg havde), og jeg deltog mest for at lære mine nye medstuderende at kende. Det er ikke pensum eller noget der skal skrives ned.

[quote=“AH”:1dgu6li0][quote=“hector does go rug”:1dgu6li0]
Står der noget om, hvad man skal have med de forskellige dage?[/quote]

Her står en lille smøre om hvad der skal foregå:
http://www.health.au.dk/menu550-da

Som jeg husker det var forelæsningerne ganske kedelige (de ser ud til at være nogenlunde de samme som jeg havde), og jeg deltog mest for at lære mine nye medstuderende at kende. Det er ikke pensum eller noget der skal skrives ned.[/quote]
Jep - forelæsningerne den første uge eller to er bare blablabla :slight_smile: … så hele penalhuset behøver så absolut ikke at tages med fra dag 1

Så har jeg nok set nogle af jer traske igennem uniparken i dag!

Men…
Hele første semester går generelt meget op i øl, hat og briller… :angle:
Tag FADL-kursus på første semester :v:
Forelæsningerne til at starte med er ret ligegyldige, I ender sikkert med at få Ole Lukøje som forelæser, som vi andre stakler også fik…

Og til vedkommende der ikke kan vente med at købe bøger, så kan jeg afsløre, at det er så dyrt, at man bestemt ikke skal se frem til det :evil: