Kommende studmeds AAU

Hej alle sammen
jeg starter på medicin her i sensommeren september 2011:)
Jeg ville høre om I har lyst til at der bliver oprettet en fb gruppe så vi evt. kan lære hinanden at kende og i det hele taget bare udveksle snik snak, forventninger, historier mm. FØR det er vi mødes på Gammel Torv.

Ellers har jeg bare et spørgsmål: Hvad skal man evt. læse i hvis det er man vil have noget basal, men vigtig viden INDEN vi starter af ren og skær lyst?:slight_smile:

Hav det godt og til alle dem som også starter her i september et STORT tillykke og lad os få gang i en forhåbentlig brugbar og sjov tråd.

Aqsa:D

Øhm… Du ved allerede nu, at du er kommet ind? Hvordan hænger det sammen?

Ang. dit spørgsmål, så prøv at søge i forum, der er mange tråde med svar på dit spørgsmål :wink:

Måske standby?

Eller bare et snit på 12. Det er vel ikke så vigtigt hvorfor osv.
Ved ikke lige hvad der kan anbefales af læsning. Evt. studieordningen.
http://www.smh.aau.dk/Info+til+studeren … r/Medicin/
Ikke skide inspirerende, men tror det er en meget god idé for at gøre studiestarten lidt mindre forvirrende.
Vi ses forhåbentlig på Gammeltorv til September :slight_smile:

Det kan da godt være det ikke er vigtigt, men jeg har vel lov til at spørge - standby-muligheden havde jeg ikke lige tænkt over!

Til forespørgsel på relevant læsning:
Det første modul er sådan et basalt kursus i anatomi, cellebiologi, biokemi, immunologi og embryologi.
Der findes i Sands fysiologibog nogle gode intro-kapitler til cellebiologi og kemi, som er gode at læse hvis nu kemien ligger lidt fjernt + man ikke lige har haft biologi på B eller A-niveau. I det hele taget kan jeg anbefale at læse lidt i Sand, da det er en god og forholdsvis letlæst bog (synes jeg).
For mig var anatomi og embryologi helt nyt, og det kunne måske have været nyttigt lige at bladre lidt i: Langmans “embryologi” (vær opmærksom på at undervisningen foregår på engelsk, og, at nogen derfor anbefaler dig at købe bogen på engelsk - jeg endte dog med også at købe en dansk, da den engelske slog mig lidt ud…)
Samt Munksgaard “Hovedets, halsen og de indre organers anatomi” - for at få et indblik i hvad anatomi er :wink:

Hvis du har flere spørgsmål skal du endelig sige til :slight_smile:

LineLybech -> kan du sende et link på Sands bog?

fysiologi-en-grundbog-sand-sjaastad-haug-t964.html

Mener du sådan her? :slight_smile:
Hvis du mener hvor man kan købe den, plejer de i hvertfald at have den i boghandlen på AAU…

Hej allesammen
af en eller anden årsag er jeg ikke blevet gjort opmærksom på at jeg har fået svar! SÅ ny skynder jeg mig med lidt dårlig samvittighed at besvare jer.

1. Jeg VED jeg er kommet ind, da jeg har fået en standby-plads som en rigtigt nok nævner. Den fik jeg sidste år.

2. Tak til den der gav linket til studieordningen!:slight_smile:

3. Line jeg er allerede tilmeldt den side som blev lavet på fb så jeg overvejer at skrive til dig dér hvis der dukker flere spørgsmål op;)

Aqsa

Btw. Line nu når jeg “har” dig: hvorn’ kan det være at undervisningen mht. embryologi er på engelsk??:S

Aqsa

[quote=“Aqsa”:1xhg9bs8]Btw. Line nu når jeg “har” dig: hvorn’ kan det være at undervisningen mht. embryologi er på engelsk??:S

Aqsa[/quote]

Den gode Vladimir taler ikke godt Dansk. Simple as that :stuck_out_tongue: