KOT skema, standbyplads og studiestart sommer/vinterstarter

Hej med jer derude… Er ny herinde :wink:

Jeg tænkte på det der KOT skemahttps://www.optagelse.dk/a268/_pdf … sskema.pdf, kan man godt tilmelde sig som både studiestart sommer/vinterstarter og som standbyplads?

  • Lækerol :smiley:
  1. jeg søgte selv ind over nettet, men det burde være det samme at udfylde et skema.

  2. Du kan søge vinterstart. Hvis du ikke søger dette, er det lidt som at søge sommerstart, men det betyder bare at når de fordeler holde fylder de først sommer holdne op, og tager de yngste og dem der søgte vinterstat om vinteren. Så du kan i sagens natur ikke søge begge. Enten søger du ikke noget (dvs. du søger sommerstart) eller også søger du vinterstart og ryger ind om vinteren.

  3. Du kan søge en standbyplads helt udafhængigt af det ovenstående. Det betyder bare, at såfremt du ikke kommer ind i år, så står du bedre i køen til næste år.

Jeg søgte selv, vinterstart og standby. Og jeg startede her i febuar.

Håber det kunne opklare lidt, og velkommen til.

Hvis man får en standbyplads, så har man stadig en lille mulighed for at komme ind samme år. For hvis der er nogen der takker nej til en plads, så fylder de op med folk der har standbypladser.

Hvis man ikke kommer ind samme år, så betyder en sådan plads, at man er sikret at komme ind året efter hvis altså man søger ind.

Ok, tak for jeres svar, der fik jeg sat nogle ting på plads:)

  • Lækerol