KU 6. sem - Hvilke bøger?

Hej

Jeg skal på 6. semester på KU her efter sommeren. Hvilke bøger brugte i? Er det nu jeg skal erhverve mig mit medicinske kompendium?

Venlig hilsen
Powerpuff

Vil også meget gerne, hvis nogle kunne hjaelpe med ovenstaaende spoergsmål.

Nu aner jeg intet om studieordningen i kbh. Men med hensyn til kompendiet, så kan man vel sige, at man skal i gang så hurtigt og så tidligt som muligt igang med at læse i det. Og da der lige er kommet en ny udgave, så kan man ligeså godt købe det ny, istedet for næste år.

Hvis man syntes 3500 er for mange penge, så overvej Harrisons eller Cecil. Men kompendiet er en superbog så hvis økonomien kan bære, så køb…

Hermed købt Basisbogen i Medicin og Kirurgi OG Medicinsk Kompendium. Jeg har fået anbefalet at læse i den første når tiden er knap, og at læse i den anden når jeg skal fordybe mig i stoffet. De kostede godt 4000 tilsammen :frowning:

Harrisons og Cecil kan man finde gratis på nettet. Hermed tilføjet under bogmærker :smiley:

Medicin: Harrisons eller Medicinsk Kompendium.

Kirurgi: Noter, kirurgisk kompendium på biblioteket, fotokopier fra diverse bøger.

Endv. eksamensopgaver.

Basisbogen… er for sygeplejersker!

[quote=“Niemann”:1g4md616]Medicin: Harrisons eller Medicinsk Kompendium.

Kirurgi: Noter, kirurgisk kompendium på biblioteket, fotokopier fra diverse bøger.

Endv. eksamensopgaver.

Basisbogen… er for sygeplejersker![/quote]

Nemlig.
Jeg må dog erkende at jeg også købte og læste basisbogen, men fik nu ikke det store ud af det.

Jeg læste basisbogen meget grundigt, samt læste og repeterede de største sygdomme i kompendiet, gik til det meste af undervisningen + læste alle eksamensopgaver igennem. Fik et 10-tal til eksamen så må konstatere at basisbogen ikke KUN er for sygeplejesker. Synes personligt at basisbogen er rigtigt god når man er stresset op til eksamen og har brug for at repetere hele pensum på nogle få dage. Dog er det undervisningen og især læsningen i kompendiet som giver de gode forklaringer og den dybere forståelse!

Venlig hilsen Anna

Hej
Jeg var på 6. i foråret og læste udelukkende basisbogen, samt kom til al undervisning og tog noter. Muligt den kun er for sygeplejesker, men jeg formåede at få 10 til eksamen og være på i timerne ved læsning i denne. En del lærere/læger fraråder at læse efter basisbogen, fordi teksten er mere kompakt, så man skal lære det hele, hvor kompendiet starter ved scratch hver gang. Jeg personlig har ikke behov for at starte med skabelsesberetningen HVER gang, så basisbogen passede mig fint. Senere vil jeg da erhverve mig kompendiet til opslag, men på 6. på KU var den ikke nødvendig.

Hilsen Louise

[quote=“Powerpuff”:nv57sx1t]Hermed købt Basisbogen i Medicin og Kirurgi OG Medicinsk Kompendium. Jeg har fået anbefalet at læse i den første når tiden er knap, og at læse i den anden når jeg skal fordybe mig i stoffet. De kostede godt 4000 tilsammen :frowning:

Harrisons og Cecil kan man finde gratis på nettet. Hermed tilføjet under bogmærker :smiley: [/quote]

Hvor på nettet kan man finde dem?