KU 7. semester klinik

Hej alle KU’ere :slight_smile:

Jeg gør mig tanker omkring min prioriteringsliste til klinikopholdet på 7.semester på KU…
Jeg ønsker et hospital i pendlerafstand fra Kbh, så jeg kan tage hjem efter endt vagt.

Jeg vil derfor høre jer, om I har nogle tidligere erfaringer, rygter, gode råd eller lignende som I kan dele ud af, så jeg kan blive lidt klogere på stederne og herved lette tilblivelsen af min prioriteringsliste… :slight_smile:

Da ønsker pendlerafstand står valget mellem følgende hospitaler:

Amager
Bispebjerg
Herlev
Glostrup
Frederiksberg
Riget

Lad mig høre hvad I har at sige… :slight_smile:

Hej,
Jeg var på Amager på 7. semester.
Amager har ikke en rigtig kirurgisk afdeling, så hvis man kommer på Amager, så får man fire ugers kirurgi på rigshospitalet og 2 ugers kirurgi på Amagers artroskopiske center.
Hele det medicinske ophold foregår tilgengæld på amager.

Jeg var meget glad for mit ophold på amagers medicinske afdeling. Vi kom rundt og var en uges tid på hver af de forskellige afdelinger (kardiologisk, gastro, lungemedicinsk) og derudover var i akutmodtagelsen. Der er en rigtig god stemning og man får masser af ansvar og får lov til at prøve tingene af.

Artroskopisk center er derimod noget kedeligt. Afdelingen er ikke så stor og de laver kun kikkert undersøgelser, så jeg fik set rigtig mange knæ og et par skuldre, men det er heldigvis kun 2 uger.

De resterende 4 uger var jeg på thorax kirurgisk afdeling på rigshospitalet.
Her får man virkelig set nogle vilde ting og hvis man er heldig også en transplantation. Der er desuden rigtig gode muligheder for at få lov til at sy ben, når de høster vener fra benet til bypass operationerne.
Der er der meget travlt på afdelingen men klinik undervisningen er rigtig god.

Alt i alt vil jeg anbefale Amager :slight_smile: