Hej, er der mulighed eller rettere sagt, hvor sandsynligt er det for at skifte fra medicinstudiet på KU Køge til KU København, efter man er blevet optaget i Køge?
Tak på forhånd!
Hvorfor ville du det? Hele bacheloren foregår stort set i København alligevel?
Hvis man er optaget i Køge, så det jo i Køge den foregår?
Nej, meget af undervisningen er i København.
Du kan overflyttes hvis der er ledige pladser, men som jeg kan forstå har der ikke rigtigt været ledige pladser på medicin før
Så selvom man optages i Køge skal man stadig til København for undervisning (noget af undervisningen)? Okay vildt, vidste jeg ikke
Jeg bor selv i Køge og arbejder på sygehuset, jeg havde derfor ikke planer om at flytte. Jeg så dog, at de skrev på deres hjemmeside at undervisningen er på panum og i Køge. Derfor skrev jeg til det Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, da jeg gerne vil vide, hvordan fordelingen er.
Jeg kan ikke få lov at uploade billede af svare, men kan lige skrive hvilke fag som foregår i Køge.
[Lægeliv, Sundhedsvæsenet og Hjerte-lungeredning]
[Tidlig patientkontakt og basal etik]
[Tidligt klinisk ophold og kommunikation]
[Psykologi i sundhed og sygdom]
[Diagnostiske fag og klinisk beslutningsproces]
[Sygdomslære, diagnostik og behandling]
[Bachelorprojekt]
Jeg synes primært at det er de små fag og klinikken som er i køge, så jeg regner med at flytte til KBH også tage lyntoget til Ølby, når jeg har undervisning i Køge. Så tænker basically at det er København med få fag i Køge, så måske der ikke er grund til at skifte til KBH
PS. Så vil jeg bare sige, at det virker til at Køge sygehus, bliver virkelig fedt at have klinik på, da sygehuset virkelig er i udvikling, og der kommer en masse nye spændende afdelinger allerede fra næste år og også frem til 2027/2028.
Det vidste jeg faktisk ikke… vildt, tak for det!