Kunne du bruge en guide til at lave isilo filer

Hejsa

Jeg er gået i gang med et nyt projekt, nemlig at lave en guide i hvordan man laver dokumenter der er læsbare i isilo. Herunder vil jeg indføre folk i basalt html og den slag, mere om det senere…

Først vil jeg lige undersøge om der egentlig er interesse i en sådan guide eller om det er spild af tid fra pdameds side?

Mange skriver om problemer med isilo filer og med at konvertere allerede eksiterende instrukser til isilo, men er der et behov for en guide?

Og hvilke problemer har du? og hvad mener du en evt. guide bør indholde hjælp til?

I første omgang havde jeg tænkt på at en evt. guide skulle indeholde.
Lidt intro til html
Hvordan indsætter jeg links
Hvordan indsætter jeg billeder
Hvordan laver jeg tabeller
Hvordan undgår jeg at min instruks bliver for bred, jeg vil helst undgå at scrolle.
Hvordan bruger jeg forskellige skrifttyper som, understeget, fed, og kursiv.
Hvordan laver jeg forskellige [size=5]skr[/size][size=4]ift[/size] stø[size=2]rrel[/size][size=2]ser[/size]

Det er lige hvad jeg har brug for! …og med en kort indføring i HTML, kan det være jeg kan få en simpel hjemmeside op at stå, også :slight_smile:

Jeg synes du peger på de relevante punkter jeg kan komme i tanker om (HTML, links, billeder, tabeller, sidebredde og skriftstørrelser/formattering). Så ville det være mulig at lave tekster til iSilo som var indbydende og funktionelle. Det hjælper altså ikke at have en masse gode instrukser/notater/artikler om man ikke nemt kan finde rundt i dem og få et hurtig overblik på en lille skærm. Jeg føler mange glemmer hvor vigtig layout’et er, især på en PDA.

mvh,

Thomas.

Ku’ ik’ være mere enig!

Lige hvad jeg har brug for - jvf. en anden tråd…

Jeg fant et glimrende dansk HTML kursus på kandu.dk:
http://www.kandu.dk/dk/kurser/html/htmlkursus.asp

Har kun kigget hurtig på det, men det virker meget godt. Der er bl.a. interaktive eksempler, med HTML kode i det ene vindu, og browser resultatet i det andet. Så kan man lege lidt med eksemplerne og prøve sig frem! De starter også helt fra bunden af, så selv jeg kan være med. Det bør absolut checkes ud!

Men der er stadigvæk brug for en iSilo instruks guide! :smiley:

Thomas.

Jeg er også i fuld gang men er pt fanget mellem 3 ting: klinik på gentofte, instruksen, og et andet MEGET spændende projekt…