Kurser i anatomi

Hej
Er der nogen der kan anbefale et sted hvor man kan tage et kursus i anatomi og fysiologi (et seriøst sted og helst ikke noget fra den alternative verden).
Mange Tak

Jeg modtager også gerne gode råd til andre kurser man kunne tage.
wiwi

AOF har vist nogle kurser. Kender ikke noget til kvaliteten, det afhænger nok stærkt af underviseren.

Hvilken sværhedsgrad søger du? Og er det ligegyldigt hvor henne i det danske land det ligger?

Jeg er nybegynder så det skal være et begynder kursus, men gerne et med en høj faglighed hvor der bliver brugt nogle “ordentlige” bøger (jeg fandt nemlig et kursus hvor de brugt litteratur fra den alternative verden).
Ved du hvilken AOF der udbyder et anatomikursus?
Wiwi

Jeg ved at nogen sygpeplejeskoler har et anatomi og fysiologi kursus inden studiestart (f.eks. Hjørrings sygeplejeskole). Kurset (der vist tager 4 uger) går sådan set alt igennem hvad sygeplejerskene skal lære på 6 intensive måneder af anatomi og fysiologi.

Det giver dig et godt kendskab til den generelle celle, anatomien og fysiologien - dog er der ikke lagt så meget vægt på hormonerne og hypofysens funktion… Den tid skal nok komme alligevel :stuck_out_tongue:

Det er et glimrende kursus med glade folk, og man har efterfølgende en overordnet idé af hvordan kroppen fungerer og hvordan det hele hænger sammen - hvilket unægteligt er en fordel når man på medicinstudiet “kun” studerer f.eks. fordøjelsesanatomien (og fysiologien) da man, som man studerer det, er istand til at sætte det ind i en større sammenhæng, uden at skulle slå op andre steder.

Der er, så vidt jeg ved, anatomikurser i østeuropæiske lande som Polen og Ungarn, som man kan blive en del af som medicinstuderende i Danmark og foregår i sommerferietiden. Jeg har set sådanne kurser annonceret i MOK, så du kan eventuelt spørge der for nærmere besked.

Måske er der andre i dette forum, der ved mere om dette? Jeg husker det nemlig ikke rigtig i detaljer.Ellers spørg anatomerne eller MOK.

Tror det er IMCC’s dissektionstur du tænker på??

http://www.imcc.dk/dissektionstur/

Har ikke selv været på den men har hørt meget godt om den!

Ja, det er lige præcis IMCC’s dissektionstur.
Tak for påmindelsen.

Også jeg har hørt rigtig godt om den, så til Wiwi er der bare at sige, at en sådan dissektionstur er værd at undersøge nærmere. Det er bestemt ikke alternativt, men derimod særdeles lærerigt.

Held og lykke med det.