Kvalifikationer til optagelse på kvote 2

Hej alle.

Jeg har et kort spørgsmål til alle som kan hjælpe:
Jeg vil gerne prøve lykken med en ansøgning til medicinstudiet på KU via kvote to og jeg ville spørge om I ville vurdere min mulighed med de erfaringer jeg har:

  • Elitesvømmer.
  • Frivillig Røde Kors - sygehusbesøgstjenesten.
  • Hjælper hos en handicappet.
  • Læser sygeplejerske på 1. år (praktik på gynækologisk afd.)

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at vurdere om dette er nok til en motiveret ansøgning eller om jeg skal færdiggøre mit sygeplejestudie (hvis det ville fremme min mulighed for optagelse), finde frivilligt arbejde eller om jeg skal finde relevant sundhedsfagligt erhvervsarbejde.

Jeg kan godt lide sygeplejestudiet men lægevidenskaben er min drøm og lidenskab.

Det kommer an på hvordan du motiverer din ansøgning. Det er afgørende at du bruger mange kræfter på den. Det værste der kan ske ved at ansøge næste år er at du bliver afvist - hvilket ikke kommer til at tælle mod dig senere hen. Jeg ville nok også søge kvote 2 på de andre universiteter.

Det er den motiverede ansøgning, som er allermest afgørende. Skriv en awesome ansøgning, så tror jeg skam dit CV er ganske fyldestgørende - det er mere dokumenteret end mit, og jeg kom ind på kvote 2 i år.

Søg alle steder, hele tiden. Lad være med at give op. Det skader ikke at søge.

Mange tak for jeres beroligende svar :slight_smile:
Man kan jo kun prøve.

Hej,

Blev lidt nysgerrig, var dine karakter på dine eksamens bevis ret gode ? eller var de middel ? Jeg spørger både Dysp og Sofi123 :slight_smile:

Mine eksamenskarakterer var ganske finurlige, i øst og vest:

SRP: 12 (biologi & idræt)
Biologi A: 12/12 & 12(eksamen
Historie A: 10 & 10(eksamen)
Engelsk B: 10/10 & 7(eksamen)
Dansk A: 10/7 & 10 (eksamen)
Musik C: 4
Matematik B: 00, -3 & 7/7(eksamen)
Fysik C: 7
Kemi C: 7
Spansk A: -03/02 & 4 (eksamen)
Idræt B: 10
Mediefag: 10 & 7
Oldtidskundskab: 7
Religion C: 4
Samfundsfag: 7
AT: 4.

Gennemsnit: 7,4.

Derudover har jeg siden suppleret og fået følgende karakterer:
Kemi B: 7
Fysik B: 10
Matematik A: 12/10

Wow, okay, det ser jo godt ud.
Jamen, hvordan kom du så ind på KU ?? Er ret nysgerrig, selvom jeg ved det er psykologi jeg vil ind på. Har du lavet en del erhvervserfaring osv ?

Jeg kom ind via kvote 2, som er en motiveret ansøgning og CV. Jeg har ingen relevant erhvervserfaring, men er til gengæld en ildsjæl og ekstremt motiveret, hvilket min ansøgning må have afspejlet.

sidder virkelig her med de største øjne, og du har heller ikke læst et andet studie relateret til medicin ? - Undskyld jeg spørger så meget, men er bare så nysgerrig.

Jo, jeg har læst 2 semestre idræt på AAU. Her underviste jeg frivilligt i Anatomi og Fysiologi for mine medstuderende, da jeg er temmelig god til faget.
Jeg har i det private læst ca. 3 års on/off på wikipedia, i bøger m.v. Jeg er nok temmelig langt foran på visse punkter, når jeg starter, men så igen er der også mange områder, som jeg ikke har været inde over. Fx er jeg rigtig meget inde i neurologi, hvorimod jeg ikke ved en fløjtende skid om reproduktionsorganerne :stuck_out_tongue:

Nåårh okay, det gav jo bedre mening! Troede jo du var en ny student som tog et sabbat år osv. hehe :slight_smile: Men er da glad for dine vegne, kan huske du skrev på et af mine indlæg, om at læse enkelt fag op igen osv. derfor jeg spurgte dig og Sofi123. :slight_smile:

Tillykke med studiet dysp… Man kan vist roligt sige, at du kom igennem nåleøjet, siden dine karakterer ikke afspejler den store faglige viden (don’t get me wrong) . Det må have været en fantastisk ansøgning, du fik sendt af sted.

Simonn

Ja, eller også afspejler karaktererne ikke nødvendigvis hverken faglig viden eller kompetence. Don’t get me wrong, men karakterer siger ikke noget somhelst om dine egenskaber.

Låner lige topic.

Ville det give mening at søge på AU, KU og AAU når ens gennemsnit er “katastrofalt”?
Jeg har kun ca 8,45 i gennemsnit i de relevante fag, men har fx. 12 i Kemi B, 12/10 i Mat A?

Har desværre ingen erhvervserfaring, så spørgsmålet er i virkeligheden hvor jeg skal lægge mine kræfter.

Jeg er tidligere sportsudøver på højt plan, og har efter gymnasiet læst supplering, hvorfra jeg har scoret top karakterer på stribe, alene på grund af motivationsfaktoren, men andeet end dette, så har jeg ikke umiddelbart noget at hænge fast i, pånær selvfølgelig hvor meget jeg i virkeligheden brænder for studiet.

Tror sku bare jeg så småt skal til at stykke noget sammen, og se hvor det bærer hen af.