Kvote 2 Aarhus Universitet 2009

Hej alle

Er der nogen der er blevet optaget igennem kvote 2 på AU i år? Ved i da hvad adgangskvotienten for kvote 2 var. Jeg havde personligt selv 9,3 og drømmen blev ødelagt, idet jeg ikke blev optaget.

På AU bliver man igennem kvote 2 efter faldende adgangskvotient i de relevante fag - Dansk A, Engelsk B, Fysik, B, Mat A, Kemi B

Håber at høre nogle

Slexen

Jeg kan ikke huske, hvor det er, jeg har set/hørt det, men det skulle vist være 11,0 (tro det eller ej!!!), og jeg er da også selv i gang med at pakke og flytte fra Århus til Odense i skrivende stund. En bekendt med 10,9 på kvote 2 kom heller ikke ind, så det skal nok passe, at snittet er så højt i år…

Det vil jeg meget gerne bidrage med… Jeg soegte selv ind, blev ikke optaget, kontaktede AU og fik oplyst et snit paa 11,0 - standby var 10,3…

Hatten af for det, det er usaedvanligt imponerende…

Trist slexen - men bevar droemmen og gi Odense en chance naeste aar…

11,0, det var da alligevel fuldstændig sindsygt. Hold da op, skal igang med supplere noget engelsk, så jeg måske rammer et snit på 10,2 og så søger jeg igen næste år. Jesus Christ, den skla lige sluges. Kom heldigvis ind på molekylær medicin igennem kvote 2, så det da altid noget.

Ryger man ikke også i kvote 1, som kvote 2 ansøger, hvis man ikke er optaget på kvote 2 :?:

Nej, du kan have 10.9 i kvote 2 og ikke få optagelse men du kan imens have 9.7 i kvote 1 og få optagelse gennem kvote 1.
Undskyld min dårlig dansk men jeg førsøger at kombinere de få ord jeg kan med google translate :lol:

Jo det gør du, men der bliver du bedømt på dit gymnasielle gennemsnit, og ikke blot i enkeltfagene. Man kunne fristes til at tro at latin, elektronik, tysk… Et eller andet måske har trukket ned i det :stuck_out_tongue:

Har ligeledes snakket med Aarhus Universitet, kvotienten for kvote 2 VAR 11,0.

Finder det fuldstædnigt urealistisk at (påtrods af fordobling af ansøgertallet) adgangskvotienten stiger med hele 4 karakterpoint.

Personligt tror jeg at det er den åndssvage 1,08-regl der skal tilskrives den største del af skylden.

Hoegenhaug

Heldigvis er der da ikke det fjerneste lille glimt af lys for enden af tunellen. Da Helge Sander har sagt at det bare er synd for dem, der ikke kan konkurrere med de opskruede kvotienter. Men herregud, hvorfor skulle konkurrencen også være fair (…)

Man kan ikke gange sit gennemsnit i kvote 2 på AU. Folk har bare arbejdet hårdt for at få gode karakterer ved supplering, og er kommet ind på den baggrund.

Man kan ikke gange sit gennemsnit i kvote 2 på AU. Folk har bare arbejdet hårdt for at få gode karakterer ved supplering, og er kommet ind på den baggrund.[/quote]

Nej Self. kan man ikke det. Men tænk over det - de ældre studerende, der bliver tilsidesat af 1,08-reglen på kvote 1(self kun dem der også har søgt kvote 2, bare lige for at skære det helt ud i pap.) er sandsynligvis bedre rustet til kvote 2 end den generelle “nye” ansøger, som er startet indenfor 2 år. Der er trods alt meget stor forskel på en eksamen med et gennemsnit på 9,0 og 9.8.

Hoegenhaug

Selvfølgelig er ældre ansøgere bedre rustet til at søge ind igennem kvote 2 - de har haft længere tid til at forbedre deres karakterer!

Gode karakterer i kvote 2 har ingen sammenhæng med gode karakterer i kvote 1. Nye studerende prøves først i kvote 1, og hvis de ikke optages der, prøves de i kvote 2. Gode gymnasieelever ville derfor komme ind i kvote 1, og slet ikke påvirke kvote 2.