Kvote 2 ansøgning til KU OG SDU

Hej alle,

Jeg søger kvote 2 optag her til foråret og er i den forbindelse kommet på et spørgsmål, jeg håber nogen kan svare på.

Indtil nu har jeg ville søge SDU som min 1. prioritet, men efter et besøg på KU er jeg blevet i tvivl om jeg skulle vælge KU som min 1. prioritet i stedet. Her kommer mit spørgsmål så ind. Så vidt jeg har forstået så får optagelsesprøverne svar ca. en måned før KU’s kvote 2 gør. Hvordan kommer det så til at hænge sammen?
Givet at jeg gjorde det godt og i teorien havde gjort mig fortjent til en plads på SDU, ville de så tilbyde mig en plads hvis de var min 2. prioritet (også selvom KU måske har en plads til mig en måned senere?)?
Og hvad så hvis KU ikke optager mig, ryger begge pladser så? Jeg tænker her i forbindelse med, at man som regel har et par dage til at takke ja eller nej til en plads.

Jeg er ret forvirret over proceduren her, og håber at nogen kan hjælpe :slight_smile:
Jeg søger selvfølgelig også AU på optagelsesprøve.

Hej :slight_smile:

Sådan som jeg har forstået det, får du en plads på SDU hvis du klarer de to optagelses runder de har, ligemeget hvilken prioritet den har. Så hvis du kommer ind på KU efterfølgende, mister du din plads på SDU og den går til en der står på ventelisten. Hvis ikke du kommer ind på en uddannelse af højere prioritet, beholder du selvfølgelig din plads på SDU :slight_smile:

Tak Voha :slight_smile:

Jeg ringede og spurgte, og kom frem til at SDU opgiver deltagernes point og grænsescoren for optagne, men fungerer som med alt andet optagelse - man bliver først tilbudt og kan takke ja d. 31. Juli.
Man er bare heldig og får tidligere af vide hvordan man klarede sig til optagelsesprøven :slight_smile:

Hej Vibe,

Jeg søger også kvote 2 i medicin på AU OG SDU. Jeg har undladet at søde KU, fordi jeg ikke har nok erfaring. Men hvis man går videre til prøven i SDU og klarer begge runder kan man få en plads på KU, hvis man har søgt KU, men ikke lavet en motiveret ansøgning? Hvad gør du ? :slight_smile:

By the way har du nok point til at søge på KU? :slight_smile:

Hej :slight_smile:

Jeg svarer lige i stedet for Vibe, for jeg har snakket med vejlederne på KU og det kan ikke lade sig gør fordi universiteterne har forskellige ansøgningsprocedure. Så man kan ikke søge på KU hvis du ikke har skrevet en motiveret ansøgning etc. og man ikke søge efter den 15 marts kl. 12 :slight_smile: