Kvote 2 - SDU, HJÆLP!

Hej alle studmed’er.

Jeg står i den meget trælse situation, at jeg har skulle supplere kemi og fysik. Dette har jeg så gjort, men på grund af nogle personlige omstændigheder, har jeg desværre dumpet kemi. Jeg har så meldt mig til HF enkeltfag fra august til december/januar. Jeg har søgt vinterstudiestart på SDU på kvote 2, hvor jeg har fået en plads. Jeg har så i dag modtaget et afslag, da jeg selvfølgelig ikke bestod kemi B. Jeg har så snakket med deres studenteradministration derude, hvor jeg har fået fortalt, hvordan jeg uploader dokument for min nye uddannelser og så videre. Jeg er selvfølgelig meget trist over situationen, da dette virkelig er drømmestudiet.
Mit spørgsmål er så, at når de godkender, at jeg supplerer over efteråret inden studiestart, får jeg så tildelt min kvote 2 plads tilbage, eller vil jeg så blive vurderet i kvote 1?
Jeg har selvfølgelig tænkt mig at ringe derind i morgen, men de har pt. lukket, og jeg er så fortvivlet og frustreret - jeg har brug for svar. Jeg håber virkelig, at I kan hjælpe mig. :frowning: :frowning:

Med venlig hilsen en meget trist (forhåbentlig) kommende stud.med

Hej

Har du undersøgt muligheden for at tage et turbokursus hen over sommeren i stedet? I så fald vil du opfylde kravene om at bestå inden start september og dermed komme i betragtning til optag i denne runde…
Det var i hvert fald noget man kunne dengang jeg søgte optagelse (6 år siden).

Med venlig hilsen og held og lykke
Mignon

1 Synes om

Hvordan endte din situation? Forhåbentlig godt?