Kvotienter 2008 KU: 8,8 (8,2) AU: 7,6 (6,1) SDU: 8,2 (7,3)

Adgangskvotienter 2008

[ul]
[li] KU: 8,8 (8,2)[/li]
[li] AU: 7,6 (6,1)[/li]
[li] SDU: 8,2 (7,3)[/li][/ul]
Standbykvotienter angivet i parantes.

Kilde: http://multimedia.jp.dk/archive/00112/2 … 12702a.xls

[color=#FF0000]Frold har ændret overskriften![/color]

Okay, hvad sker der lige for det kæmpe fald i adgangskvotienterne!!!

Er i chok!!

Meget vildt!

Det er under 9 på den gamle 13-skala.

Er der virklig så mange færre der har søgt i år?

Er det rigtigt???

Er det også de gældende kvotienter til næste år eller hvad? For så kan jeg jo sagtens søge ind i kvote 1…

Ja, faktisk svarer 6,1 på 12-skalaen (hvilket er nok til en standbyoptagelse på AU) kun til ca. 8 på 13-skalaen!

(Tror det er kommet som en overraskelse for stort set alle at kvotienterne er faldet så meget. Det er eksempelvis helt vildt at Statskundskab ved AU melder om ledige pladser i år.)

Hold da helt op, som de er faldet. Nu er medicin jo ikke et af de svære studier at komme ind på, vel?!

Hej.
Det her er bare løgn! Jeg valgte at tage mig et sabbatår fordi jeg tænkte at mit snit på 8,0 vil være ALT FOR LAVT til at jeg kan studere medicin. Nu er jeg bare virkelig virkelig nederen over det! :frowning:

Tror i det nytter noget, at jeg ringer til SU universitet imorgen?

[quote=“Liv1988”:2daz7se1]Hej.
Det her er bare løgn! Jeg valgte at tage mig et sabbatår fordi jeg tænkte at mit snit på 8,0 vil være ALT FOR LAVT til at jeg kan studere medicin. Nu er jeg bare virkelig virkelig nederen over det! :frowning:

Tror i det nytter noget, at jeg ringer til SU universitet imorgen?[/quote]

Der er nok mange i samme situation som din (dvs. mange som ikke har søgt ind på Medicin idet de har troet at de ikke havde en chance for at blive optaget, men som faktisk kunne være blevet det).

Det nytter ikke noget at ringe til “SU universitet” (hvad det så end er) i morgen, men du kan jo overveje at søge ind på Medicin næste år - og nyd nu sabbatåret, trods alt :smiley: .

[quote=“CKU”:3gptc1g6][quote=“Liv1988”:3gptc1g6]Hej.
Det her er bare løgn! Jeg valgte at tage mig et sabbatår fordi jeg tænkte at mit snit på 8,0 vil være ALT FOR LAVT til at jeg kan studere medicin. Nu er jeg bare virkelig virkelig nederen over det! :frowning:

Tror i det nytter noget, at jeg ringer til SU universitet imorgen?[/quote]

Der er nok mange i samme situation som din (dvs. mange som ikke har søgt ind på Medicin idet de har troet at de ikke havde en chance for at blive optaget, men som faktisk kunne være blevet det).

Det nytter ikke noget at ringe til “SU universitet” (hvad det så end er) i morgen, men du kan jo overveje at søge ind på Medicin næste år - og nyd nu sabbatåret, trods alt :smiley: .[/quote]

Hvordan ved du at det ikke nytter noget? Så vidt jeg ved er der nogle ledige pladser - mon jeg skal prøve?

[quote=“Liv1988”:1ix3595v][quote=“CKU”:1ix3595v][quote=“Liv1988”:1ix3595v]Hej.
Det her er bare løgn! Jeg valgte at tage mig et sabbatår fordi jeg tænkte at mit snit på 8,0 vil være ALT FOR LAVT til at jeg kan studere medicin. Nu er jeg bare virkelig virkelig nederen over det! :frowning:

Tror i det nytter noget, at jeg ringer til SU universitet imorgen?[/quote]

Der er nok mange i samme situation som din (dvs. mange som ikke har søgt ind på Medicin idet de har troet at de ikke havde en chance for at blive optaget, men som faktisk kunne være blevet det).

Det nytter ikke noget at ringe til “SU universitet” (hvad det så end er) i morgen, men du kan jo overveje at søge ind på Medicin næste år - og nyd nu sabbatåret, trods alt :smiley: .[/quote]

Hvordan ved du at det ikke nytter noget? Så vidt jeg ved er der nogle ledige pladser - mon jeg skal prøve?[/quote]

Øøh, ved ikke om vi snakker forbi hinanden…? Men der er altså ikke ledige pladser på Medicin, så her kan du ikke optages i år.

Hvad mener du for resten med “SU universitet”?

Jeg kom ind. Kunne godt komme ind på alle, men kan man godt skifte? Troede at det ville være en del højere og da jeg satsede på kvote 2 valgte jeg SDU 1 selvom jeg bor i Århus :frowning: Har 8.8 på 7 skalaen.

Tillykke!

Kan godt se at det ville være fedt for dig med en overflytning (SDU → AU). Spørg studievejlederne om det er muligt. Hvis det ikke er muligt, kan jeg trøste dig med at mange mener at Odense har Danmarks fedeste medicinstudie :smiley: .

:o Hvad !!! Er i kaempe chok. Saa var der ingen grund til at kaempe sig op paa et snit paa 12,0
Jeg er optaget paa Aarhus Uni :v:
Wuhuu

Nej, alt over 7,6 (6,1) har været spildt arbejde :smiley: .

[“7,6 (6,1)” er årets adgangskvotient til AU (med standbykvotienten i parentes)].

Wow! :shock:

Har aldrig set så mange “…alle optagede” og “…ledige pladser” som i dét excel ark!
Nu er studier som f.eks. Antropologi, Sociologi, Retorik og Molekylær biomedicin sværere at komme ind på end medicin. Universiteterne er generelt hårdt ramt med hensyn til antallet af ansøgere, men SDU er jo blevet slagtet!

Meeeen… lur mig om kvotienterne ikke stiger heftigt igen næste år, når vi har endnu en frisk generation af studenter med de krævede niveauer, samt muligheden for at gange deres gennemsnit med 1.08 :wink:

Det er jo ren udbud og efterspørgsel. Antal pladser er det samme - så hvis folk ikke vælger at søge, så falder snit. Ja, ja så har man set det med.

Hvad tid ca. får man brev? Kan overhovedet ikke vente…

Har et snit på 8,4 ny skala, så må det være SDU eller KU? Har søgt standby.

[quote=“wldud”:27kjypkh]Hvad tid ca. får man brev? Kan overhovedet ikke vente…

Har et snit på 8,4 ny skala, så må det være SDU eller KU? Har søgt standby.[/quote]

Du må ud og fange postbudet på hans rute :smiley:

Hej

Er der nogen der har et link til KU/SDU/AU 's officielle sider hvor tallene står?