Lægevidenskabelige bøger/kompendier til inspiration

Hejsa

Jeg overvejer at søge ind på medicin til sommer, men jeg har en del uddannelser op og vende og forsøger derfor på forskellig vis at blive klogere.

I den forbindelse vil jeg høre, om der er nogen herinde, der kunne tænke sig at sende noget af det, I har arbejdet med på studiet, så jeg kan snuse lidt til både opgaverne og pensum og se, om det er noget, jeg kunne se mig selv fordybe mig i. Alt har interesse, men særligt bøger - og i så fald i PDF-format - har interesse.

Håber I på den ene eller ande måde kan hjælpe :))

Det kommer vel an på hvad du vil læse om. Det vedhæftet link indeholder recommended books på alle semestre på AU.

1 Synes om

Alt har interesse, så hvis I har noget relevant, I kan sende herover, tager jeg imod det med åbne arme :))

Ift. deling af pdf’er, vil jeg holde mig fra det, men hvis du er lidt ferm til at afsøge google, kan mange af de engelske fysiologibøger findes.

Der er jo mange bøger der kunne anbefales, men den der har givet mig mest indsigt i den basale måde menneskekroppen fungerer på, og lyst til at vide mere er “Essential cell biology. Den gennemgår cellebiologi på en fin pædagogisk måde, hvor det ikke bliver særligt kompliceret så man gider at læse videre.

Ellers er der http://boganmelderne-medicin.dk/ der har en gennemgang af stort set alle pensumbøger der anvendes på KU.

1 Synes om

Jeg efterspørger alt mellem himmel og jord, så du er velkommen til at sende det, du lige tænker kunne være relevant :))