Lægevikar - kun med FADL? søge hvornår?

Hej! Jeg studerer på 9e semester på KU lige nu, og er meget interesseret i et lægevikariat næste sommer. Jeg har så nogle spørgsmål jeg håber i andre kan give mig svar på.

Tror i det er muligt at finde et sommervikariet for kun en måneds tid?
Jag har heller aldrig været medlem i FADL, er det alligevel muligt at ansøge om lægevikariat?
Og til sidst, hvis det er lægevikariat i sommer 2012 jeg snakker om, skal jeg starte at ansøge allerede nu eller hvornår?

Tak for jeres hjælp!

/Jens

Det er ligegyldigt om du er medlem af Fadl eller ej.
Det er alt for tidligt at søge nu. Afdelingerne planlægger slet ikke så langt ud i fremtiden. Man ansætter kun en stud.med, hvis man ikke kan få en læge, derfor ansættes man ofte i sidste øjeblik. Så du skal ikke regne med at du kan få en afklaring inden sent forår.

Noget helt andet er selve muligheden for vikariat, som efterhånden nok er meget beskene, idet der er masser af yngre læger der gerne vil have småjobs.

Okej, tak. Jeg skal prøve alligevel, det bliver måske til at sende mange mange ansøgninger ind. Hvordan søger man så sommervikariat? Sender jeg bare personlig brev med CV ind til den enkelte afdeling?

ja. Skriv en uopfordret men motiveret ansøgning indeholdende de ting du synes er relevante. Jeg tror i bund og grund ikke afdelingerne er specielt interesseret i dit CV. De vigtige ting kan du jo nævne i ansøgningen. Ansøgningen skal sendes til den Ledende Overlæge alternativt til Uddannelsesansvarlige overlæge.

mht. sommervikariat, så ville jeg sende det ud i feb/marts, og i ansøgningen nævne i hvilken periode du kan arbejde.

Jeg har selv haft 2 vikariater inden jeg blev færdig (på 9. og 11. semester).

Som det nævnes så er der helt klart kommet mere rift om disse vikariater, men søg bredt og få en god “sommerferie” oplevelse ud af det. Med bredt mener jeg både udkantsdanmark - Sønderborg, Esbjerg, Herning, Thisted, Frederikshavn etc - men også specialebredt, hvis du da ønsker det :slight_smile:
Mht. perioden på 1 måned, så er det ikke ret lang tid, men prøv. Mit første vikariat var Esbjerg Medicinsk Område som forvagt, hvor jeg var i 6 uger i sommerferien, så de små vikariater kan lade sig gøre…

Mvh Lars