Jer der har en læsemakker hvordan gør I?
Mødes i hver dag?
Mødes i få dage så I også har tid til at læse og forberede jer alene?
Eller hvad gør I?
Hvordan får man mest ud af at have en læsemakker?
Jer der har en læsemakker hvordan gør I?
Mødes i hver dag?
Mødes i få dage så I også har tid til at læse og forberede jer alene?
Eller hvad gør I?
Hvordan får man mest ud af at have en læsemakker?
Jeg har prøvet lidt forskellige variationer. Og jeg tror du skal prøve det af, der umiddelbart giver mest mening for dig. Derudover er det vigtigt at du laver en forventningsafstemning med en makker på forhånd, således at i går ind til det med samme motivation.
Jeg har haft læsemakre, hvor vi mødtes enkelte dage og gennemgik, det vi havde svært ved + øvede Flashcards sammen. Fordelene ved dette er, at man har mere tid til at læse selv og prioritere det man selv har mest svært ved. Det er måske en ulempe, hvis man er dårlig til at motivere sig selv, eller føler man læser lidt i blinde uden at vide hvad man skal prioritere, samt også hvis man synes mange ting er svært og derfor ikke kan komme videre alene.
Derudover har jeg haft en læsemakker, hvor vi mødtes hver dag og kun lavede flashcards. Dette er en fordel, hvis man har lavet flashcards i løbet at semesteret og har forstået stoffet, og kun har behov for at repetere det, derudover hvis man alle har lavet forskellige kort, vil man kommer igennem et ret stort pensum på relativt kort tid. Ulemperne er, at det kan være svært at gennemgå tingene grundigt ud fra kun flashcards, hvis man ikke har forstået flashcardet og stoffet bag og man kan have forskellige forventninger til, hvor detaljeret de her spørgsmål skal være, hvilket er svært at lave om på, når først de er lavet. Man kunne selvfølgelig kombinere det med læsedage hver for sig, hvor man følger op det man havde svært ved.
De seneste 2 semestre har jeg lavet en kombination. Min makker havde lavet en dybdegående pensum gennemgang i word, som vi gennemgik, jeg havde lavet flashcards som vi gennemgik og så brugte vi tid på case bøgerne. Vi mødtes hver dag. Fordelene ved dette var en kombination af forståelse, hurtig repitation og anvendelse vha. cases, samt motivation fra hinanden og de vekslende aktiviteter. Det kræver dog at man kan godt med sin makker og gider bruge så meget tid sammen.
Mvh BOV